:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کرباسیان تاکید کرد:

لزوم توجه بیشتر به حوزه اکتشاف برای تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: برای تحقق اهداف سند چشم انداز در صنعت فولاد یعنی رسیدن به ۵۵ میلیون تن ظرفیت فولاد باید به حوزه اکتشاف سنگ آهن بیشتر توجه شود.
کد خبر: ۵۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کرباسیان

خبر اقتصادی - مهدی کرباسیان در دیدار با رییس و اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: سازمان توسعه معادن از حدود یک و نیم سال گذشته در بخش اکتشاف معادن حضور فعالتری پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وی با اشاره به طرح جامع فولاد ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که اکنون در گندله، کنسانتره ، آهن اسفنجی و شمش توازن وجود ندارد لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با حمایت از اجرای پروژه های گندله سازی کمبودها را برطرف کند.
کرباسیان اظهار کرد: در حال حاضر اجرای طرح های فولادی کوچک از نظر اقتصادی قابل رقابت نیست و کشور چین احداث کارخانه های فولادی با ظرفیت 20 میلیون تن را در برنامه قرار داده است.
همچنین نکته ای که در طرح جامع فولاد نیز مطرح شده ، این است که محل احداث کارخانه های فولاد باید در مکان هایی باشد که زیرساخت های لازم وجود داشته باشد و برای سهولت در کار واردات مواد اولیه و صادرات محصولات در نزدیکی آبهای آزاد به اجرا درآیند.
رییس هیات عامل ایمیدرو به کاهش قیمت جهانی سنگ آهن و تاثیر آن در صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: این مسئله اداره واحدهای فولادی و همچنین طرح های توسعه صنعت فولاد را با مشکل مواجه کرده و به دلیل نقش مهم فولادی ها در اقتصاد کشور، نگران کننده است.
کرباسیان افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو دو اقدام با مشورت با فولادسازان بخش خصوصی شامل اعمال افزایش نرخ تعرفه واردات فولاد و فراهم کردن ساز و کارهای افزایش ظرفیت فولاد از طریق واردات گندله که اکنون این تدابیر عملیاتی شده و اثرات مثبتی داشته است.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: برخی از مشکلات صنعت فولاد مانند نرخ سود تسهیلات بانکی هم برای فولادسازان دولتی و خصوصی و یا واحدهای کوچک و بزرگ مشترک است. البته فرایند تصمیم گیری ها درباره صادرات و فولاد قدری زمان بر است اما با این وجود دولت تلاش می کند در حد توان به ثبات بازار کمک کند.