:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
انتقاد وزیر نیرو از ضعف روابط عمومی های وزارت نیرو

دچار خلأ جدی روابط عمومی در بخش آب و برق هستیم

وزیر نیرو گفت: در حوزه روابط عمومی دچار یک خلأ جدی هستیم و باید بتوانیم ارتباط موثر و سازنده با مردم ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
چیت چیان

خبر اقتصادی - حمید چیت‌چیان در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور اظهار داشت: در شرایط حاضر، اطلاع‌رسانی درست باعث ایجاد امید در مردم خواهد شد و نگاه آنها به دولت و وزارت نیرو تغییر خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، وزیر نیرو با بیان اینکه ما هم اکنون در حوزه روابط عمومی دچار یک خلا جدی هستیم، گفت: این موضوع فقط مربوط به روابط عمومی نیست بلکه شرکت‌های صنعت آب و برق پیرامون عملکرد افکار عمومی و ارتباط با مردم عملکر مطلوبی نداشته‌اند؛ ما باید بتوانیم ارتباط موثر و سازنده با مردم ایجاد کنیم.
این عضو کابینه دولت تصریح کرد: ما در میان مردم هستیم و برای همین مردم کار می‌کنیم و اگر بتوانیم پیام خود را به درستی منتقل کنیم، در روند خدمت‌رسانی صنعت آب و برق تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: مدیران ما باید توجه کنند کار صنعت آب و برق فقط اجرای شبکه آب و برق و ساخت نیروگاه و سد نیست و باید با مردم نیز ارتباط مستمر داشته باشیم.
چیت‌چیان با بیان اینکه در موضوع مدیریت مصرف کار روابط عمومی‌ها تعیین کننده است، افزود: نزدیک دو سال است که از مردم برای نصب سامانه‌های تامین برق فتوولتائیک با ارائه تسهیلات دعوت می‌کنیم، اما نتیجه مطلوب نبوده است، چرا که ما اطلاع‌رسانی درستی نکرده‌ایم.
وزیر نیرو ادامه داد: ما هم‌اکنون از نظر تامین منابع مالی طرح‌ها با چالش مواجه هستیم و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در طرح های آب و برق بسیار ضرورت دارد، بنابراین باید بتوانیم با زبان موثر این حرف را به مردم برسانیم تا مردم به تبع میزان سرمایه خود در طرح‌ها مشارکت کنند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی فقط برای اطلاع‌رسانی عملکرد روزمره و صدور اطلاعیه نیست، بلکه این بخش جزو لاینفک همه کارهاست، ما در تمام برنامه‌ها نیاز به مردم داریم و برای ارتباط صنعت با مردم باید روابط عمومی‌ها فعال‌تر باشند.
وزیر نیرو با بیان اینکه نگاه مدیران شرکت‌ها در نحوه کار روابط عمومی تعیین کننده است، ادامه داد: روابط عمومی ها در مقطع کنونی باید در چند محور مهم همچون تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌ها، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع همچون ورزشکاران، هنرمندان و نخبگان برای رساندن پیام مصرف بهینه آب و برق به مردم و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد فعال‌تر عمل کنند.
چیت‌چیان در پایان تصریح کرد: در وزارت نیرو کارهای بزرگی انجام می‌شود که اطلاع مردم از این کارها و یاری آنها به موفقیت صنعت آب و برق منجر خواهد شد.