:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

جذب 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال‌زایی در روستاها

مشاور معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در مناطق محروم گفت: امسال 15 هزار میلیارد ریال برای طرح توسعه روستایی به منظور اشتغال‌زایی در روستاها جذب شده است.
کد خبر: ۵۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
25074.jpg

خبر اقتصادی - احمد خوارزمی در چهارمین جلسه طرح مشارکت اقتصادی در روستا اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر کاهش وابستگی به نفت است که باید از این فرصت در جهت پویایی وتحرک‌بخشی بیشتر اقتصاد در بخش کشاورزی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید توسعه اقتصاد کشور و رفع رکود در جامعه است که این مهم در سایه حمایت از بخش تولید میسر است.

خوارزمی تصریح کرد: روستاها را باید با دید توسعه نگاه کرد زیرا پیشرفت و تعالی روستا باعث اشتغال شده که این امر جلوی مهاجرت به حاشیه شهرها را می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید گام‌های موثری برای محرومیت‌زدایی از روستاها و توسعه آن‌ها برداشته است که این امر با جدیت ادامه دارد.

مشاور معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در مناطق محروم عنوان کرد: برای ماندگاری و رونق روستاها خدمات خوبی توسط دولت ارائه شده اما در راستای خدمات مطلوبتر به مردم باید تلاش بیشتری شود تا محرومیت‌های احتمالی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت از محل اعتبارات سال پیش 70 میلیارد تومان برای توسعه روستایی به منظور اجرای اشتغالزایی در روستاها آماده جذب دارد که باید تا رقم 200 میلیارد تومان برسد و امسال 15 هزار میلیارد ریال برای همین طرح به روستاییان پرداخت می‌شود.

خوارزمی تاکید کرد: درحال حاضر 60 هزار روستا در کشور وجود دارد که از این تعداد 40 هزار روستای بالای 20 خانوار و 20 هزار روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند که 28 درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند.

وی بیان کرد: روستاییان پس از تصویب طرحشان در کارگروه اشتغال شهرستان می‌توانند از چهار برابر آورده خود در قالب تسهیلات دولتی با کارمزد 3 درصد در مناطق محروم و 9 برابر با کارمزد صفردرصد از مناطق مرزی استفاده کنند.