:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
عضو كميسيون حمل‌ونقل شورا عنوان كرد :

سردرگمي مردم به‌دنبال تغيير دوباره تعرفه تاكسي‌ها

براي آن دسته از مردمي كه با حمل‌ونقل عمومي در ارتباط هستند اخبار تك‌نرخي شدن بنزين و حذف كليه سهميه‌ها چندان خوشايند نبود با اين تصور كه به‌زودي كرايه رفت‌وآمد با تاكسي‌ها افزايش خواهد يافت اما بيشتر مسوولان از نماينده مجلس گرفته تا اعضاي شوراي شهر افزايش كرايه‌ها را رد كردند.
کد خبر: ۵۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰

خبر اقتصادی - اقبال شاكري هم يكي از همين افراد است. او كه عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراست در اين باره به «تعادل» گفت: صرف افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي تاكسي نمي‌توانند كرايه‌ها را افزايش دهند در حالي كه بايد اثبات شود آزاد شدن نرخ بنزين تا چه ميزان بر معيشت آنها تاثيرگذار بوده است.

البته حسين‌طلا، نماينده تهران هم افزايش كرايه‌ها را رد كرد و آن را منوط به مصوبه شورا دانست با اين حال اگر كرايه‌ها با موافقت شورا هم اتفاق بيفتند، تاثيراتي در جامعه خواهد داشت. اقبال‌شاكري در اين باره توضيح داد: در كل تجربه ثابت كرده است كه نبايد مردم را در چندين نوبت طي يك‌سال با تعرفه‌هاي گوناگون تحت فشار قرار دهيم و افزايش كرايه‌ها بايد تنها يك‌بار در سال انجام شود. همين يك ماه گذشته بود كه افزايش قيمت كرايه‌ها را اعلام كرد و حالا هم اگر دوباره اين قيمت‌ها افزايش يابد مردم را دچار سردرگمي خواهد كرد. او درباره سياست‌هايي كه براي تغيير قيمت حامل‌هاي انرژي، توسط شورا پيش‌بيني شده است، گفت: در لايحه‌يي كه پيش از اين در شوراي شهر درباره حمايت از تاكسيرانان به تصويب رسيده، پيش‌بيني شده است كه در صورت تغييرات عمده در قيمت حامل‌هاي انرژي يا هزينه‌ها معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران مي‌تواند براي افزايش كرايه‌ها لايحه‌يي را تنظيم كند و به شورا بدهد تا شورا آن را بررسي كند.

اين نماينده شورا افزود: در صورتي كه معاونت حمل‌ونقل افزايش كرايه‌ها را پيشنهاد نداد يا شورا مصوبه‌يي در اين باره نداشت هيچ راننده‌يي حق افزايش كرايه‌ها را ندارد و اگر مردم اين موارد را مشاهده كردند، حتما بايد با 1888، سامانه نظارت همگاني شهرداري تهران تماس بگيرند و تخلف را اعلام كنند چون شورا سعي دارد كه اين افزايش قيمت را براي رانندگان جبران كند. با اين وجود به نظر مي‌رسد افزايش قيمت سوخت بر معيشت رانندگان تاكسي تاثيرگذار است اما اقبال‌شاكري اين موضوع را در صورت اثبات قبول دارد. او در اين باره نيز گفت: در ضمن رانندگان همين‌طور نمي‌توانند، ادعا كنند كه با افزايش قيمت بنزين هزينه آنها افزايش يافته و بايد اين موضوع به اثبات برسد كه آزاد شدن نرخ بنزين تا چه ميزان بر آنها تاثيرگذار بوده است. عضو شوراي شهر تاكيد كرد كه دولت بايد اين موارد را زودتر اعلام مي‌كرد تا افزايش قيمت‌ها يك‌بار انجام شود البته در هيچ سالي دولت هيچ‌وقت تغييرات قيمت حامل‌هاي انرژي را به موقع اعلام نمي‌كند. حتي عيسي فرهادي، فرماندار تهران هم گفته است تاكسي‌ها به هيچ‌وجه اجازه افزايش نرخ مجدد كرايه‌هاي تاكسي را ندارند، آن هم در شرايطي كه وزارت كشور هيچ‌گونه بسته حمايتي و برنامه‌يي براي تاكسي‌هاي بنزيني در نظر ندارد.


منبع: روزنامه تعادل