:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
رئیس کمیسیون صنایع و معادن پیشنهاد داد:

انحصاری بودن یا نبودن خودرو به رأی عمومی گذاشته شود

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چه خوب است که همزمان با بررسی مسأله انحصاری بودن یا نبودن خودرو در دولت و مجلس این موضوع به رأی عمومی گذاشته شود تا بتوان تصمیم جامع‌تری گرفت.
کد خبر: ۵۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
1430799547675_Amir Kholoosi 8.JPG

خبر اقتصادی - رضا رحمانی گفت: با وجود این‌که در حال حاضر قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت انجام می‌شود اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در جلسات متعددی این موضوع را با متولیان امر به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تبریز گفت: در حال حاضر کمیته سیاست‌گذاری خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته پنجگانه متشکل از کمیسیون صنایع و معادن، وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و شورای رقابت مسأله خودرو، خدمات پس از فروش و وضعیت نرخ‌گذاری را در دست بررسی دارند.

وی تأکید کرد: البته تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اصلاً مرجع تشخیص انحصاری بودن یا نبودن خودرو با دولت است.

رحمانی یادآور شد: اگر این وزارتخانه به جمع‌بندی برسد که صنعت خودروسازی انحصاری است شورای رقابت تصمیم‌گیرنده می‌ماند در غیر این صورت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به عنوان تصمیم‌گیرنده جدید انتخاب می‌شود.