:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

معادن کوچک و متوسط در سکوی پرتاب

معادن کوچک با توجه به نوع ماده معدنی، در دوران رکود شرایط متفاوتی را تجربه کرده‌اند؛ به‌طوری که در این معادن، اعمال سیاست‌هایی همچون حقوق دولتی، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش‌ افزوده و همچنین هزینه حمل‌ونقل صرفه اقتصادی را از آنها گرفته است لذا دست‌اندرکاران معدنی با اجرای سیاست‌های سعی در جلوگیری از تعطیلی این معادن دارند.
کد خبر: ۵۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
1419158211073_148.jpg

خبر اقتصادی - پیگیری خروج صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از فهرست واگذاری ها، عملیاتی کردن سیستم پرعیار سازی موبایل در معادن کوچک برای فرآوری مواد معدنی ، مذاکره با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و موافقت با تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اقدامات معدنی‌ها برای توسعه معادن کوچک است که بخشی از آن تا کنون به نتیجه رسیده است.

به گزارش ایسنا، پیگیری خروج صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از لیست واگذاری ها یکی از اقدامات مهم ایمیدرو بود که در اسفند 1392 به نتیجه رسید. این صندوق، با پوشش ریسک و تضمین فعالیت های معدنی موجب می شود تا فعالان و سرمایه گذاران معادن کوچک و متوسط با امنیت و تضمین بیشتری تسهیلات دریافت کرده و در این حوزه گام بر دارند.

علاوه بر این برای تقویت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، سرمایه آن از 100 میلیارد ریال به 680 میلیارد ریال درسال گذشته افزایش یافت که تاکنون 250 میلیارد ریال سرمایه در اختیار صندوق قرار گرفته و ما‌بقی سرمایه مورد نظر هم طی 3 ماه آینده واریز می شود.

همچنین قرار است سرمایه صندوق به 2000 میلیارد ریال افزایش یابد که با این اقدام، بخش وسیعی از معادن متوسط و کوچک مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر «عملیاتی کردن سیستم پرعیار سازی موبایل در معادن کوچک برای فرآوری مواد معدنی» از دیگر اقدامات ایمیدرو است که با توجه به حجم ذخایر اندک معادن کوچک و پراکندگی آنها و درنتیجه به صرفه نبودن احداث واحدهای فرآوری، سیستم پرعیار سازی با قابلیت جابجایی تجهیزات لازم مورد توجه قرار گرفت که به گفته مهدی کرباسیان - رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی - تاکنون مقدمات کار فراهم شده و در مرحله عملیاتی قرار دارد و با این اقدام، تجهیزات مربوط به این سیستم در جوار معادن کوچک نصب شده و به امر فرآوری مواد معدنی خواهند پرداخت.

وی سومین اقدام ایمیدرو برای معادن کوچک را مذاکره با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و موافقت با تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار به این عنوان و اظهار کرد:علاوه بر این موارد، ایمیدرو با همکاری معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه وسیعی برای ارتقای ایمنی معادن زغال سنگ کشور به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، با توجه به‌اینکه در سال‌های گذشته سیاست‌های اقتصادی تنها به ضرر معادن کوچک بوده که بیشتر آنها نیز خصوصی هستند، انتظار می‌رود از این معادن حمایت بیشتری شود.