:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

افزایش 75 درصدی مبادلات تجاری ایران و عمان

آخرین آمارها از حجم مبادلات تجاری ایران و عمان نشان می‌دهد که 877 میلیون دلار حجم صادرات و واردات دو کشور بوده که نشان دهنده افزایش 75 درصدی حجم مبادلات از سال 2012 به بعد است.
کد خبر: ۵۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
1421736540436_456.jpg

خبر اقتصادی - از این مقدار 556 میلیون دلار حجم صادرات ایران به عمان و 320 میلیون دلار میزان واردات ایران از این کشور است.

به گزارش ایسنا، احمد شیرزادگان - دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان - درباره آخرین وضعیت روابط تجاری دو کشور گفت: به دلیل کاهش منابع نفتی عمان، این کشور برنامه‌ای برای توزیع درآمد خود تا سال 2020 در نظر گرفته که برای تحقق این برنامه به دنبال توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است.

به گفته وی موقعیت جغرافیایی عمان به گونه‌ای است که برای صادرات کالاهای ایرانی به کشور‌های آفریقایی بسیار مناسب است و به دلیل اینکه عمان در نقطه‌ای قرار گرفته که با آسیای دور در ارتباط است می‌تواند از طریق ایران به بازار آسیای میانه و افغانستان متصل شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان عنوان کرد: عمان از طریق آب‌های جنوب به راحتی می‌تواند به شرق آفریقا دسترسی داشته باشد و از این جهت توسعه روابط اقتصادی با عمان برای ایران دارای اهمیت است.

شیرزادگان همچنین گفت: این اهمیت دو جانبه باعث می‌شود که دو کشور در آینده روابط اقتصادی نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند.

به اعتقاد وی توسعه روابط تجاری ایران و عمان در آینده به عملیاتی شدن کریدورشمال و جنوب یا همان قرارداد عشق آباد بستگی دارد؛ قراردادی که باعث خواهد شد حجم مبادلات تجاری دو کشور افزاش یابد.