:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳

تعادل در بازار اجاره ادامه دارد

کارشناس اقتصاد مسکن گفت: میزان اجاره بها در بازار مسکن همگام با تورم عمومی پیش می رود و تعادل در این بازار ادامه دار خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
20-453.jpg

خبر اقتصادی - احمد رضا سرحدی کارشناس اقتصاد مسکن درباره وضعیت بازار اجاره اظهار کرد:به دلیل کاهش میزان نرخ سود بانکی ، قیمت اجاره بها تا حدی کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: قیمت ها از نظر رهنی کاهش خواهد یافت اما از نظر اجاره ای با توجه به اینکه بخشی از مبلغ مربوط به پول پیش و بخشی مربوط به اجاره است،مالکین تمایل بیشتری به اخذ اجاره ماهانه خواهند داشت.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه ساختمان های زیادی وجود دارند که خالی مانده اند گفت: مالکین بیش از نمی توانند مقاومت کنند و ساختمان هایشان را خالی نگه دارند.

سرحدی تاکید کرد:بر این اساس تعداد ساختمان هایی که به بازار اجاره وارد می شود رو به افزایش خواهد بود و این امر خود می تواند عامل مثبتی برای کنترل قیمت در بازار باشد.

وی با اشاره به اینکه درسال گذشته قیمت اجاره از میزان تورم عمومی فاصله زیادی نگرفت تصریح کرد:این روند امسال هم ادامه دار خواهد بودو میزان اجاره بها از تورم عمومی بالاتر نخواهد رفت و بازار اجاره در تعادل خواهد بود.