:
كمينه:۱۱.۹۹°
بیشینه:۱۲.۷۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

هارالد کروگر مدیر جدید بی ام و با ماموریت دشوار

هارالد کروگر در نشست سالانه سهامداران بی ام و به عنوان مدیرعامل این شرکت با ماموریت دشوار حفظ برتری در برابر مرسدس بنز و آئودی انتخاب شد.
کد خبر: ۵۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
1415172414997_3.jpg

خبر اقتصادی - تحت مدیرعاملی نوربرت رایتوفر، بی ام و بین 1.5 تا دو میلیارد یورو برای طراحی خودروهایی هیبریدی و برقی از جنس فیبر کربن سرمایه گذاری کرد.

به گزارش ایسنا، مشاوران شرکت فراست اند سالیوان گفت: کاهش 100 کیلوگرم در وزن خودرو به معنای کاهش 0.6 لیتر مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر خواهد بود و به بی ام و کمک می‌کند به مقررات ضدآلایندگی عمل کند.

اما فیبر کربن گران بوده و هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. به گفته مدیر فروش فراست اند سالیوان، هزینه یک کیلو فیبر کربن 16 یورو است در حالی یک کیلو فولاد معمولی کمتر از یک یورو است.

گروه بی ام و از سال 2005 با گسترش حضور در بازارهای نوظهور و متنوع کردن خودروهای شاسی بلند، از عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس دفاع کرده است. از سوی دیگر سطح سودش در بخش خودرو را بین 8 تا 10 درصد فروش حفظ کرده که تا حدود زیادی به دلیل رشد پنج درصدی سالانه در بهره وری تولید بوده است.

کروگر 49 ساله آلمانی که در حال حاضر یکی از اعضای هیات مدیره است، با افزایش تولید به رکورد بالا از جمله تولید کارخانه‌های چین و توسعه مدلهای مورد عرضه، نقش کلیدی در گسترش فعالیت این شرکت داشته است.

در راستای "استراتژی شماره یک" که در سپتامبر سال 2007 معرفی شد، بی ام و افزایش 30 درصدی تولید با همین تعداد کنونی نیروی کار و در عین حال کاهش هزینه تولید به ازای هر خودروی تولید شده را هدف گذاری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در حالیکه بی ام و اعلام کرده است یاد گرفته است چگونه تولید انبوه فیبر کربن را اقتصادی کند، باید دید فیبر کربن در مدلهایی مانند 3-series و 5-series مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر زیرا این شرکت همچنان برنامه اش برای تولید بیش از دو میلیون خودرو در سال را حفظ کرده است.