:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
نایب رییس اتحادیه فروشندگان:

لوازم ورزشی چینی گوی رقابت را از تولیدکنندگان ایرانی ربود

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی گفت: 75 درصد لوازم ورزشی موجود در فروشگاه‌ها وارداتی از چین هستند و اکثر تولید‌کنندگان در این حوزه به وارد‌کننده تبدیل شدند.
کد خبر: ۵۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

عکاس خبر : منا یکدانه

خبر اقتصادی - ابوالقاسم توسلی اظهار کرد: واحدهای تولیدی لوازم ورزشی در سال‌های اخیر تعطیل یا نیمه‌تعطیل شده‌اند و تعدادی از مغازه‌های سطح شهر اصلا تولید داخل برای فروش ندارند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حدود 75 درصد از تولید‌کنندگان در این صنف نیمه‌ تعطیل و بخش اعظمی از آنها تعطیل شدند، گفت: تولیدات در زمینه راکت تنیس روی‌میز و بدمینتون به طور کامل تعطیل شدند و اکثر تولید‌ی‌های کفش فوتبال نیز تعطیل شدند.

ورود کالاهای چینی با قیمت مناسب به بازار
توسلی عدم استقبال مردم از تولیدات داخلی و از طرفی واردات کالاهای متنوع در این حوزه با قیمت مناسب از کشور چین که قدرت رقابت را از تولید‌کنندگان داخلی ربوده است را از مهم‌ترین دلایل تعطیلی واحدها عنوان کرد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در عین حال تاکید کرد: گران‌ شدن مواد اولیه، افزایش هزینه ها، بیمه کارگری و دستمزد از دیگر عواملی هستند که تولید‌کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: تولیدات داخلی در حوزه لوازم ورزشی بیشتر در لوازم ریز مثل طناب، جوراب ورزشی و مورادی از این قبیل است.

بسیاری از لوازم از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند
توسلی با بیان اینکه با توجه به بالا‌ بودن تعرفه گمرکی بسیاری از لوازم از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند، افزود: تعرفه گمرکی برای کفش و پوشاک که در سال گذشته 100 درصد بود قرار است امسال به 75 درصد کاهش یابد.

وی در عین حال به نظرخواهی از اتحادیه‌های تخصصی تاکید کرد و گفت: اکثر تولید‌کنندگان نیاز به حمایت قوی دارند تا بتوانند در این حوزه فعالیت کنند و موفق شوند.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی با بیان اینکه باید واردات کنترل شده صورت گیرد و اقداماتی اندیشیده شود که تولید‌کنندگان بتوانند در این صنف فعالیت کنند، گفت: البته در بعضی از لوازم ورزشی مثل کفش دومیدانی، کفش تنیس، راکت بدمینتون و راکت تنیس روی میز که تولیداتی نداریم باید واردات صورت گیرد.