:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷

واگذاری 2000سند املاک عمومی به مستضعفان استان گلستان

2000 سند املاک عمومی وابسته به بنیاد علوی با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مستضعفان استان گلستان در منطقه گمیشان واگذار شد.
کد خبر: ۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
1431669313758_DSC_0699.jpg

خبر اقتصادی - محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم با نقل خاطره کاری از عزت نفس و بزرگ منشی ترکمنان منطقه داشلی برون در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: امروز 2000 سند به محرومان واگذار شده و تا مهر ماه امسال نیز 2000 سند دیگر به واجدان شرایط در استان گلستان واگذار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی خاطر نشان ساخت : این اراضی در روستاها تا 500 متر مربع و در شهرها تا 300 متر مربع به صورت رایگان به مردم محروم واگذار می‌شود و املاک با مساحت بالاتر نیز با رقم بسیار ناچیزی بر اساس آیین نامه ها و قوانین مصوب بنیاد مستضعفان به مردم واگذار می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: براساس دستور مقام معظم رهبری درباره رسیدگی به قشر محروم و مستضعف جامعه، آن دسته از املاکی که به نام املاک بنیاد علوی در استان گلستان مشخص شده به اقشار واجد شرایط واگذار خواهد شد.

سعیدی‌کیا خدمت به محرومان جامعه را از اهداف بنیاد مستضعفان دانست و افزود: با هدف حمایت و پشتیبانی از کشاورزان و تولید و توسعه منطقه نیز این اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی منطقه نیز صادر خواهد شد.

در ادامه مراسم به صورت نمادین سند املاک عمومی به تعدادی از محرومان شهرستان گمیشان واگذار شد.

حل مسابل اسناد املاک علوی در شش استان

در حاشیه این مراسم مهندس حسن کاری، مدیر عامل سازمان اموال و املاک بنیاد با اشاره به تاکید ریاست و هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد: مسایل اهدای اسناد مالکیت زمین های علوی در شش استان ایلام، مازندران، خراسان شمالی ، گیلان و بخش تاکستان قزوین حداکثر تا نیمه اول سال 1395 برطرف خواهد شد.

وی افزود: هدف گذاری سازمان اموال و املاک بنیاد در سال جاری اجرای تشریفات اداری و حل مسایل کنترل و بررسی قانونی مدارک و مستندات حدود 16 هزار پلاک سند املاک قابل تحویل به محرومان در استان های مذکور است .

مدیر عامل سازمان اموال و املاک بنیاد تاکید کرد : با وجود فراخوان های مکرر تا کنون هنوز بخشی از متقاضیان واجد شرایط برای طی مراحل قانونی به شعب استان های هدف شرکت توسعه اموال سینا مراجعه نکرده اند که از انها دعوت می کنیم در اولین فرصت با در دست داشتن مدارک و مستندات خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند .