:
كمينه:۱۵.۹۹°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت:

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور معتقد است: محور توسعه استان‌ها، انسانها هستند زیرا جز انسان دانا و نخبگان دانای استان، محوری موثرتر برای پیشرفت استان و برتری استان نسبت به استان‌های دیگر وجود ندارد.
کد خبر: ۵۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

خبر اقتصادی - پورمحمدی در همایش ملی "تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری" با اشاره به اینکه تجربه جهانی به ما نشان داده است که منابع طبیعی نمی‌توانند محور توسعه باشد، افزود: تجربه جهانی از یک سو و آموزه‌های اسلامی از سوی دیگر، محور توسعه جامعه را انسان قرار می‌دهند و منظور از آن انسان عالم و آگاهی است که مجهز به دانش و دانایی بوده و محور توسعه قرار می‎گیرد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علم و دانش اولین محور توسعه است زیرا توسعه جز در سایه علم و تلاش میسر نمی‌شود. برای انجام تدبیر شایسته دو امر باید مد نظر باشد؛ یکی این‌که مسئولان استان محور توسعه استان را چه قرار می‌دهند؟ و دوم این‌که مزیت استان چیست؟

پورمحمدی با قابل تقدیر دانستن زحمات مسئولان استان در برگزاری این همایش، افزود: آن چیزی که اقدامات استاندار را ممتاز می‌کند تلاشی است که وی به جای اقدامات مقطعی به دنبال پیدا کردن مسیرهای علمی توسعه است و تدبیری مناسب برای توسعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همایش‌های علمی در دانشگاه‌ها پیام توسعه علم در استان را در بر دارند و اگر قرار باشد استان چهارمحال و بختیاری توسعه یابد، باید چراغ دانشگاه شهرکرد پر فروغ‌تر از جاهای دیگر باشد چون دانشگاه مهد پرورش نیروهای فن‌آوراست. یکی از دقیق‌ترین محورهای توسعه چهارمحال و بختیاری، ایجاد دانشگاه‌های بزرگ بین‌المللی است.

پورمحمدی، تطبیق قابلیت‌ها و نیازهای استان با نیازهای ملی را لازمه مطرح شدن چهارمحال و بختیاری در کشور عنوان کرد.

وی، طبیعت استان را تجلی جمال و جلال الهی دانست و گفت: خداوند مینیاتوری از زیبایی‌های طبیعت را در چهارمحال و بختیاری قرار داده است که در زمینه گردشگری می‌توان از این ظرفیت به خوبی بهره گرفت. همچنین این استان دارای جلوه تاریخی، مذهبی و مناطق بکر جغرافیایی و قشر روستایی و عشایری است. همچنین استان چهارمحال و بختیاری به خاطر داشتن آب و هوای پاک و قرار گرفتن در ارتفاعات مستعدترین مکان برای ایجاد کمپ ورزشی است و امکان برگزاری مسابقات ورزش‌های شنا، سوارکاری، تیراندازی و کوهنوردی را دارد.