:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
معاون امور مجلس سازمان برنامه ریزی کشور خبر داد:

وجود 50 هزار طرح نیمه تمام در استانهای کشور

معاون امور مجلس سازمان برنامه‌ریزی کشور گفت: در حال حاضر وجود 50 هزار طرح نیمه‌تمام در استانهای کشور با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان وجود دارد.
کد خبر: ۵۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰


خبر اقتصادی - علیرضا صالح در مراسم تودیع و معارفه معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان و معرفی اولین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: رییس‌جمهور از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکید ویژه‌ای بر شکل‌گیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کشور داشت زیرا سهل‌انگاری‌ها در این سازمان، در دولت قبل ضربه‌های زیادی به کشور وارد کرد.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: یکی از ضربات مهم این بود که از 1300 طرح نیمه‌تمام در کشور با 65 تا 70 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال 84 به 2800 طرح نیمه‌تمام در سال 92 با 400 هزار میلیارد تومان رسیدیم و با چنین عملکردی برای 15 سال از قبل برای کشور تصمیم‌گیری شد.

معاون امور مجلس سازمان برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار پروژه در استانها با 110 میلیارد تومان اعتبار، نیمه‌تمام مانده است، خاطرنشان کرد: این نتایج ناموفق یکی از ضربه‌های نبود سازمان مستقل مدیریت و برنامه‌ریزی در استانها اتفاق افتاد.

صالح خاطرنشان کرد: برآنیم که حجم انبوه پروژه‌های نیمه‌تمام را کم کنیم و تاکید داریم نباید قولی دهیم که قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه اولین برنامه‌ریزی ما برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر کوچک‌سازی این سازمان است، بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید مرکز آموزش و پژوهش توسعه آینده‌نگر استان باشد.

صالح گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های علمی استان و نخبگان در هدایت اهداف این سازمان بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانها بازوی فکری نماینده عالی دولت در استان‌ها و این دو مکمل یکدیگر هستند.

صالح با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را با 3 معاونت و 3 مدیریت درنظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: همه تلاش کنند تا شورای برنامه‌ریزی استان در جهت توسعه استان حرکت‌های سریعتری داشته باشد.

وی گفت: از سازمان برنامه‌ریزی استانها انتظار داریم تا ستاد نظارت را که مغفول مانده بود تشکیل یابد.

وی تاکید کرد: ظرف سه ماه آینده در پایه‌های استان بازنگری انجام شود.

صالح تصریح کرد: تکمیل مطالعات آمایش سرزمین گیلان تا سال پایان سالجاری باید تکمیل شود تا در برنامه ششم برنامه محور برای گیلان ورود کنیم.

کیوان محمدی امروز به عنوان اولین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان معرفی شد.