:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

قبولی پایین شاسی بلندها در تست تصادف

تنها سه مدل از هفت شاسی بلند اندازه متوسط مدل 2015 در تست‌های تصادف که از سوی یک گروه صنعت بیمه انجام گرفت، نمره قابل قبولی داشتند.
کد خبر: ۵۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
jeep-saidaonline.jpg

خبر اقتصادی - در جدیدترین دور از تست‌های تصادف که از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه انجام می‌شوند، نیسان مورانو و جیپ رنگلر بالاترین امتیاز یا رتبه خوب را کسب کردند. فورد فلکس دومین امتیاز قابل قبول را در این تست بدست آورد.

به گزارش ایسنا، شاسی بلندهای داج دورانگو، جیب چروکی و هیوندای سانتافه رتبه پایین و داج جورنی رتبه ضعیف را در این تست که در آن 25 درصد از قسمت جلوی خودرو با سرعت 40 مایل بر ساعت به یک مانع برخورد می‌کند، کسب کردند.

این تست که در سال 2012 معرفی شد، بیشتر از تستهای تصادف دولت آمریکا طالب دارد. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه از این تستهای تصادف استفاده می‌کند تا خودروسازان را به افزودن قطعات ایمنی یا مقاوم کردن خودروهایشان در برابر تصادف بویژه هنگامیکه خودروها بازطراحی می‌شوند برانگیزد.

مورانو که بالاترین رتبه را در این تست تصادف بدست آورد، در هنگام برخورد قریب الوقوع از مقابل به صورت اتوماتیک ترمز می‌کند. فورد فلکس به دلیل نداشتن ترمز اتوماتیک دومین رتبه بالا را بدست آورد در حالیکه جیپ رنگلر به دلیل اینکه ایمنی اندکی در برابر تصادف از کنار و عقب خودرو داشت، رتبه بالایی بدست نیاورد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در تست قبلی که از 9 شاسی بلند اندازه متوسط مدل سال 2014 انجام گرفت، تویوتا هایلندر بهترین رتبه را کسب کرد در حالیکه شورولت اکینوکس و "جی ام سی ترین" ساخت جنرال موتورز به همراه سورنتوی کیا و پت فایندر نیسان دومین امتیاز بالا را از آن خود کردند.