:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

نمایندگان گروه کارفرمایی و کارگری راهی ژنو می‌شوند

در آستانه برگزاری یکصد و چهارمین کنفرانس بین‌المللی کار (ILO) که خردادماه امسال در ژنو برگزار می‌شود، ترکیب اعضای هیات اعزامی کارگری و کارفرمایی ایران به منظور شرکت در این اجلاس مشخص شد.
کد خبر: ۵۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
1431417703880_55.jpg

خبر اقتصادی - نمایندگان انتخابی کارگران از سوی کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور آقایان اولیا علی بیگی، رحمت الله پورموسی و چنگیز قاسمی، از کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور آقایان غلامرضا عباسی، ابوالفضل فتح‌اللهی و ناصر چمنی و از مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران سیدمحمد یار احمدیان و مجید فیروزآبادی هستند که در روزهای پنجم و ششم خردادماه عازم اجلاس 2015 سازمان جهانی کار می‌شوند.

به گزارش ایسنا، همچنین در ترکیب نمایندگان اعزامی گروه کارفرمایی، نام آشنای محمد عطاردیان به عنوان نماینده گروه، سید عبدالوهاب سهل آبادی، محمد مروج حسینی، مرتضی سلیمی، حسین سلاح ورزی، مهران نجاتی و خانم‌ها شهره تصدیقی و کتایون سپهری به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی کار همه ساله اجلاس خود را در ماه ژوئن در شهر ژنو سویس با حضور بیش از ۱۸۰ کشور عضو این سازمان برگزار می‌کند که جدیدترین موضوعات روز جامعه کارگری و کارفرمایی در این اجلاس مطرح می‌شود.

سال گذشته در یکصد و سومین جلسه سازمان جهانی کار، (ILO) مقاوله‌نامه شماره 95 (حمایت از مزد) و مقاوله ‌نامه شماره 111 (منع تبعیض در اشتغال و حرفه) از جمله مباحث جدی سازمان بود و موضوعاتی همچون بهبود اقدامات جهت پایان بخشیدن به کار اجباری، گذار از اقتصاد رسمی به اقتصاد غیررسمی، استانداردهای بین‌المللی کار، گفت‌وگوهای اجتماعی و فعالیت‌های صنفی کارگری و کارفرمایی در دستور کار قرار گرفت.

وزیر کار کشورمان نیز به عنوان نماینده دولت و رییس هیات اعزامی کارگران و کافرمایان در اجلاس ILO شرکت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران سال گذشته به عنوان عضو هیات مدیره سازمان بین المللی کار انتخاب شد که نشان‌دهنده جایگاه مهم ایران در عرصه روابط بین الملل است.