:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

گران بودن اتوبوس‌ها، نوسازی ناوگان را دشوار کرده است

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری معتقد است افزایش قابل توجه قیمت‌ خودروهای حمل و نقل عمومی در سال‌های گذشته به شکل قابل توجهی نوسازی ناوگان را دشوار کرده و کاهش تولید نیز بر این سختی دامن خواهد زد.
کد خبر: ۵۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
1417000746019_896.jpg

خبر اقتصادی - احمدرضا عامری تصریح کرد: طرح نوسازی ناوگان بین شهری که از عمر آن بیش از دو دهه می‌گذرد در شرایطی با موفقیت همراه خواهد بود، که امکانات لازم برای راننده‌ها که هزینه اصلی روی دوش آنها است فراهم شود.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: اگر بنا باشد هر چند سال یک بار به دلیل افزایش هزینه‌ها خرید اتوبوس‌های جدید برای رانندگان سخت و سخت‌تر شود، قطعا اهداف این حوزه تامین نخواهد شد.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری به بحث تخصیص بودجه برای تامین تسهیلات نوسازی ناوگان اشاره کرد و گفت: اگر این وام‌ها در اختیار رانندگان قرار بگیرد می‌توان بر روی نوسازی حساب ویژه‌ای باز کرد در غیر این صورت یا خودروهای به کار گرفته شده از نظر کیفی ضعیف خواهند شد یا باز ناوگان با اتوبو‌س‌های قدیمی پر می‌شود.

عامری به بحث کاهش تولید اتوبوس‌های داخلی در ماه‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این عامل نیز می‌تواند در کنار دیگر مسائل قرار گیرد و دسترسی به اتوبوس‌ها را دشوار کند. باید به نوسازی ناوگان به عنوان یک طرح ملی نگاه کرد، طرحی که در کنار افزایش سطح خدمات دهی به مردم، امنیت و آسایش جاده ها را نیز تضمین می‌کند.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه نزدیک به 30 درصد از اتوبوس‌های بین شهری کشور نسبت به سن استاندارد پیرتر هستند و سازمان راهداری تلاش کرده با استفاده از امکاناتی که در بودجه در نظر گرفته شده تسهیلاتی را برای نوسازی ناوگان مورد استفاده قرار دهد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها آمار تولید اتوبوس در کشور در فروردین ماه سال جاری کاهشی 25 درصدی را تجربه کرده است.