:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

داجمر: همه شرکت‌های زیرمجموعه کشتیرانی همچنان تحریم هستند

مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران اعلام کرد: همه شرکت‌های کشتیرانی و کشتی‌های نفتکش زیرمجموعه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی همچنان در تحریم هستند.
کد خبر: ۵۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
dj.JPG

خبر اقصادی - محمدحسین داجمر با بیان اینکه در حال حاضر تجارت ما بیشتر با کشور‌های چین و پس از آن کره، تایوان و مالزی است، در مورد اولویت اول در صنعت کشتی تصریح کرد: صنعت ساخت کشتی در داخل باید ابتدا از تعمیرات شروع شود و اگرچه سرمایه‌گذاری در تعمیرات کشتی ممکن است در ابتدا اقتصادی نباشد اما از آنجاکه سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی انجام شده است، می توان با این نگاه کشتی‌سازی را فعال کرد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: سازندگان کشتی باید با تجهیز امکانات خود تکلیف سفارش‌های قبلی را مشخص کنند که در این صورت می توان نسبت به ارائه سفارش ساخت کشتی‌های کوچک و خدماتی اقدام کرد.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: کشتی‌های ما در شرایط تحریم به کشورهای اروپایی و کشورهایی مثل استرالیا و کانادا که برای ما محدودیت ایجاد کردند، نمی‌توانند تردد کنند.

داجمر با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها میزان تجارت خارجی افزایش می‌یابد و با فعال شدن خط اروپایی در بحث حمل و نقل دریایی به حجم بالایی از تجارت خارجی دست پیدا خواهیم کرد، تاکید کرد: آلمان جزو اولین کشورهایی بود که در بحث تجارت با آن‌ها تعامل داشتیم ولی در حال حاضر کشورهای شرقی مثل چین و هند طرف اول معامله با ایران شده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل ما متاثر از تجارت خارجی است و خط اروپایی ما به عنوان یکی از مهم‌ترین خطوط حمل و نقلی بوده که غیرفعال شده است، گفت: به عنوان ناوگان ملی همواره سهم مناسبی از محمولات وارداتی و صادراتی داشتیم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تا حد توان سعی کرده محمولات وارداتی و صادراتی کشور به ویژه کالاهای اساسی را به موقع تامین و با اولویت جابجا کند.