:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸

اکبریان: وزرای صنعت و اقتصاد جلوی واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی را بگیرند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزرای صنعت و اقتصاد خواست جلوی واردات خودروها و کالاهای بی‌کیفیت و نامرغوب چینی را بگیرند.
کد خبر: ۵۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
1429081300146_23143_162.jpg


خبر اقتصادی - عزیز اکبریان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس، اظهار کرد: به وزیران صنعت و اقتصاد تذکر می‌دهم برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی از واردات خودروها و کالاهای بی‌کیفیت و نامرغوب چینی و کالاهای لوکس خارجی و خودروهای گران قیمت جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حمله عربستان به یمن، اضافه کرد: این رژیم نگون‌بخت که خودش مستعمره آمریکا و ظالم و جنایتکار است جنایت‌هایی را انجام می‌دهد که روی اسرائیل و آمریکا را هم سفید کرده است. ما می‌دانیم هر جنایتی در هر گوشه‌ای از جهان رخ دهد دستان خون‌آلود آمریکا و اسرائیل در آن مشاهده می‌شود. از کودتای 28 مرداد تا جنگ تحمیلی، تحریم‌ها ناجوانمردانه و آموزش تروریست‌های القاعده، طالبان، داعش و النصره که باعث شهادت هزاران مسلمان شده است.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان این‌که آمریکایی‌ها با هدایت سران اسرائیل در پی تهدید ملت ایران و تضعیف روحیه مذاکره کنندگان در جریان مذاکرات هسته‌ای هستند،‌ خاطرنشان کرد: آمریکا یک ببر کاغذی است که در لبنان، عراق، سوریه و یمن در باتلاق گیر کرده و کاری از دستش برنمی‌آید. لذا از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم در صورت تهدید سران آمریکا با قطع مذاکرات، ادامه مذاکرات را به ملت، بسیجیان، پاسداران و ارتشیان مقتدر بسپارند تا درس فراموش نشدنی به آمریکا بدهند.

اکبریان ادامه داد: ملت بزرگ و قدرتمند ایران اهل منطق و گفت‌وگو است اما در برابر هر تهدیدی جواب دندان شکنی خواهد داد.

وی با گرامیداشت مقام معلم خواستار توجه دولت و مجلس به شأن و منزلت معلمان شد و گفت: جامعه اسلامی زمانی می‌تواند موفق باشد که فرهنگ و تربیت اسلامی در جوانان و نوجوانان شکوفا شود و این امر زمانی محقق می‌شود که مشکلات معیشتی فرهنگیان حل و منزلت آنها رعایت شود. ضمناً به وجود آمدن امنیت پایدار نیز در گرو توجه به فرهنگیان و دانش‌آموزان است. لذا از دولت می‌خواهیم لایحه رتبه‌بندی و اصلاح نظام هماهنگ را ارائه کند تا حق معلمان به عنوان مظلوم‌ترین افراد جامعه تضییع نشود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه نطق خود نسبت به حل مشکل بازرسان امور صنفی هشدار داد و گفت: کار اینها با زندگی مردم سروکار دارد اما اگر کسی سه ماه حقوق نگرفته باشد چطور می‌تواند بازرسی انجام دهد؟

وی خواستار نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری شد و اظهار کرد: امروز اگر کسی بخواهد سوپر مارکت بزند باید از ده جا استعلام شود اما بعضاً یک بانک و موسسه مالی و اعتباری با صدها شعبه در کشور تشکیل می‌شود و بعد بانک مرکزی اعلام می‌کند که غیرقانونی است. این چه منطقی است که بر بانک مرکزی حاکم است؟

اکبریان با بیان این‌که موسسات مالی غیرقانونی در نظام پولی کشور اخلال ایجاد می‌کنند، یادآور شد: مردم برای دریافت یک وام دو میلیون تومانی ازدواج ماه‌ها در صف می‌مانند اما در همین حال وام‌های چندهزار میلیاردی قانونی و غیرقانونی به از ما بهتران داده می‌شود که به آبرو و حیثیت نظام هم لطمه می‌زند.

وی همچنین خواستار تسریع سفر استانی رئیس جمهور به استان البرز شد.

نماینده مردم کرج در مجلس با تأکید بر لزوم حل مشکل گازکشی به شهرها و روستاهای طالقان و جاده چالوس نسبت به قطع یارانه سوخت نفت و گاز روستاها و احتمال تخلیه روستاها در پی چنین تصمیماتی هشدار داد.

اکبریان در پایان خواستار توجه دولت و مجلس به تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و صادرات برای رفع مشکل بیکاری شد.