:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
انتظاری بی‌پایان

آیا خودروسازان خارجی در ایران مستقر می شوند؟

پس از برگزاری دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در تهران که همزمان با لغو تحریم‌های خودرو از سوی آمریکاو همچنین روند رو به مثبت مذاکرات هسته‌ای در سال گذشته بود، اظهاراتی در مورد ورود زود هنگام شرکای پیشین و خودروسازان مطرح دنیا به کشورمان در رسانه‌های مختلف شنیده یا دیده می‌شد.
کد خبر: ۵۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

خبر اقتصادی - در این بین برخی از مسوولان صنعتی کشور و حتی مدیران عامل شرکت‌های خودروساز با تایید حضور دوباره خودروسازان، به عقد قراردادهایی اشاره می‌کردند که گویای ورود زود هنگام شرکای سابق به صنعت خودرو بود.
به گزارش دنیای اقتصاد، این در شرایطی است که بازگشت یا ورود خودروسازان خارجی به ایران در آذرماه 92 یعنی بعد از اولین توافق هسته‌ای کلید خورد حال آنکه از آن سال تاکنون تنها شاهد اظهارنظرهای مختلف مسوولان صنعتی و حتی مدیران شرکت‌های خودروساز در این زمینه هستیم، ولی تا امروز شاهد حضور خودروساز خارجی در کشورمان نبوده‌ایم.
به این ترتیب به‌رغم مخالف برخی از نهادها، رسانه‌ها و حتی نمایندگان مجلس و دست‌اندرکاران صنعت خودرو با بازگشت شرکای سابق و حضور خودروسازان جدید، هنوز اتفاق ملموسی که وعده آن را مدیران شرکت‌های خودروساز به مشتریان داده بودند، نیفتاده و ظاهرا باید همچنان منتظر اتفاقات بعدی یعنی توافق کامل هسته‌ای و به دنبال آن لغو تحریم‌ها باشیم.
بر این اساس برخلاف اظهارات برخی از خودروسازان که عنوان می‌کنند سرمایه‌گذاران خارجی دیگر به تحریم‌ها توجهی ندارند و با نادیده گرفتن محدودیت‌ها به‌زودی در ایران مستقر خواهند شد، ظاهرا همه چشم به نتایج نهایی مذاکرات هسته‌ای دارند؛ به‌طوری‌که روز گذشته مدیرعامل شرکت پژو – سیتروئن در گفت و گو با نشریه‌ای آلمانی عنوان کرده بود که این شرکت‌مذاکراتی را برای همکاری با ایران در صورت لغو تحریم‌های اعمال شده  ضد جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.