:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

ارائه تخفیف به خطوط کشتیرانی بین‌المللی

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: برای جذب خطوط کشتیرانی بین المللی به صاحبان کالا و کشتی‌ها تخفیف داده می‌شود.
کد خبر: ۵۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

خبر اقتصادی - جلیل اسلامی، امروز(20 اردیبهشت) در نشست مشترک مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و رآه آهن جمهوری در بندر شهید رجایی افزود: براساس حجم عملکردی شرکت‌ها و سایز کشتی‌ها به فعالان ترانزیتی و ترانشیپی، تخفیف ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از اواخر خرداد تعرفه‌های تخلیه و بارگیری بنادر اعلام می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: حمل ریلی کالاهای کانتینری، نفتی، عمومی و فله از بندر شهید رجایی افزایش یافته است.

آشوری، معاون بهره برداری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: برای افزایش 150 درصدی ترانزیت ریلی برنامه ریزی شده است.

وی از جابه‌جایی 3 روزه بارها از مسیر بندرعباس به سرخس خبر داد و افزود: راه‌آهن بندر شهید رجایی به منطقه "آپرین" تهران (مجتمع نگهداری کانتینرها) راه‌اندازی شده است.

آشوری، تعرفه‌های ترانزیت حمل ریلی را امسال ثابت اعلام کرد و گفت: در بارهای با تناژ مختلف از 15 تا 50 درصد به صاحبان بار تخفیف داده می‌شود.

ایدنی، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: از آغاز سال تاکنون حمل ریلی از بندر شهید رجایی از 3.5 درصد به 8.5 درصد افزایش یافته است. سالانه بیش از سه میلیون تن کالا با 55 هزار واگن از بندر شهید رجایی جابه‌جا می‌شود. این بندر 50 کیلومتر خط ریلی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت باسکول ریلی و خط ریلی انبار غلات در کنار آغاز ساخت ترمینال ریلی مواد نفتی و معدنی از مهمترین طرح‌های عمرانی بندر شهید رجایی در سال جاری است.