:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت صورت گرفت

انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه صنعت نفت

پژوهشگاه صنعت نفت و جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای را به منظور توسعه علمی و فناوری امضاء کردند تا تامین فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت ایران سرعت بیشتری بگیرد.
کد خبر: ۵۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

خبر اقتصادی - علی طیبی رییس جهاد دانشگاهی درباره این تفاهم‌نامه گفت: پژوهشگاه صنعت نفت ایران بزرگ‌ترین پژوهشگاهی است که در زمینه‌ی پژوهش و تولید فناوری در صنعت نفت فعالیت می‌کند و براساس ضوابطی که در معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت تشکیل شده، پژوهشگاه هاب اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ فناوری صنعت نفت است.

به گزارش ایسنا، طیبی ادامه داد: جهاد دانشگاهی نیز مجموعه‌ای است که در زمینه‌ی توسعه فناورانه فعالیت می‌کند و در این راستا مذاکراتی را با پژوهشگاه صنعت نفت انجام داده بودیم و بنا شد این تفاهم‌نامه در نمایشگاه بین‌المللی نفت منعقد شود.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان این که این تفاهم‌نامه دو ساله است و حجم ریالی آن نامحدود تعیین شده، خاطر نشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه زمینه‌های تولید مواد شیمیایی، دانش فنی تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت برق، دانش فنی طراحی پایه فرآیند‌های مختلف شیمیایی و پتروشیمیایی و تولید نرم‌افزارهای صنعت نفت در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین کاتوزیان - رییس پژوهشگاه صنعت نفت - با بیان این‌که جزییات این تفاهم‌نامه در جلسه‌ای که هفته آینده با جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد گفت: اگرچه این قرار‌داد دوساله است، اما ما آن را باز می‌گذاریم که در زمینه‌های بسیاری همکاری داشته باشیم.