:
كمينه:۱۵.۹۹°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
رییس سازمان استاندارد خبر داد:

کهگیلویه و بویراحمد پایلوت استانداردسازی کشور انتخاب شد

رییس سازمان استاندارد از انتخاب استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت در زمینه استانداردسازی کشور خبر داد و گفت:‌ اقتصاد دانش‌بنیان چنانچه متکی بر نفت نباشد به زیرساخت‌های لازم نیاز دارد که استاندارد و مسئولیت اجتماعی از جمله آنهاست.
کد خبر: ۵۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
piruzbakht.jpg

خبر اقتصادی - نیره پیروزبخت در اولین کنفرانس دانش‌آموزی استاندارد سازی در یاسوج اظهار کرد: با استفاده از روش‌های جدید است که سازمان استاندارد می‌تواند وارد رویکرد جدید با مباحث اقتصاد کشور شود که باید در این زمینه روش‌های سنتی را کنار بگذاریم.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان استاندارد با اشاره به بحران آب و انرژی در کشور خاطرنشان کرد: ‌در همه این زمینه‌ها باید به استانداردها پرداخته شود و به این مساله توجه کنیم.

پیروزبخت تصریح کرد: باید در این زمینه از اصلی‌ترین اقشار جامعه از جمله دانش‌آموزان شروع می‌کردیم که با عجین شدن با مفاهیم استاندارد از این به بعد حرکت‌های خود را بر همین مبنا آغاز کنند.

وی با اشاره به مباحث جدید علمی و اقتصادی ادامه داد: این استان به عنوان پایلوت در زمینه استانداردسازی کشور انتخاب شده که به همین منظور اولین کنفرانس دانش‌آموزی استانداردسازی را در یاسوج مرکز این استان برگزار کردیم.

رییس سازمان استاندارد عنوان کرد:‌ نتایج این کنفرانس به سازمان بین‌المللی استاندارد و سازمان جهانی یونسکو ارائه خواهد شد.

پیروزبخت بیان کرد: سازمان استاندارد وارد عرصه جدید شده و دوران گذار قدیم را طی کرده است. این دوران گذار عبور ما از دوران قدیم استانداردسازی است.

وی افزود: در گذشته استانداردسازی به صورت سنتی انجام می‌شد و ما با اطلاع‌رسانی، چندین کالا را مشمول استاندارد اجباری می‌کردیم و برخی مواقع در همین راستا بازار را تحت کنترل قرار می‌دادیم اما مباحث استاندارد در دنیا از مباحث فنی جلوتر رفته است.

رییس سازمان استاندارد تصریح کرد: استاندارد در تمام بخش‌های زندگی ما ورود پیدا کرده است که این رویکرد جدید موجب پیشرفت اقتصادی کشور می‌شود.

انتهای پیام