:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
وزیر صنعت عنوان کرد:

معرفی بازارهای صادراتی تجهیزات صنعت نفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت بازارهای صادراتی تجهیزات صنعت نفت را معرفی و تاکید کرد: سازندگان نباید به بازارهای داخلی اکتفا کنند و باید رقابت را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۵۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
1413805922494_65.jpg

خبر اقتصادی - محمدرضا نعمت زاده در بازدید از بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه کارهای نشده بسیاری توسط سازندگان داخلی وجود دارد، اظهار کرد: بازار هم وجود دارد و هم باید آن را ایجاد کرد. کشورهای عربی نیز می توانند دیگر بازار هدف ما باشند.

به گزارش ایسنا، وی بر برنامه ریزی سازندگان داخلی برای صادرات محصولات خود به بازارهای هدف نیز تاکید کرد و گفت: کشورهای منطقه، بازارهای هدف خوبی برای صادرات محصولات هستند.

نعمت زاده در توضیح گفت: کشور عراق در حال توسعه بوده و بازار هدف خوبی است. ترکمنستان، مالزی، اندونزی و ... نیز دیگر بازارهای هدف، سازندگان داخلی به شمار می آیند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر شناسایی تجهیزات، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی در صنعت نفت و داخلی سازی آنها از سوی سازندگان داخلی افزود: به عنوان مثال بخش پلیمر یکی از بخش های مورد نظر صنعت برای داخلی سازی است.

نعمت زاده با تاکید بر این که برای تحقق این مهم، باید برنامه زمان بندی از طرف سازندگان تجهیزات صنعت نفت و از سوی دیگر وزارت نفت مشخص شود، اظهار کرد: بر این اساس تولیدکننده و مصرف کننده برنامه خود را در بخش کالا برای سال های آتی به خوبی می دانند.

وی شرکت‌های مهندسی و سازنده را ارزنده تلقی کرد و گفت: در مقطعی صنعت نفت واردکننده تجهیزات بود اما هم اکنون نه تنها در بسیاری از بخش ها به خودکفایی رسیده‌ایم بلکه به دنبال بازارهای هدف برای صادرات محصولات داخلی هستیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان این که فعالیت های بسیاری در تولید کالا در صنعت نفت انجام شده است، گفت: در بسیاری از بخش ها نیز به همکاری بیشتر سازندگان داخلی برای رسیدن به خودکفایی نیاز داریم.

وی با توصیه به انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت مبنی بر این که در بخش هایی که کالا و خدمات داخلی سازی نشده آنها را به دولت معرفی کنند، اظهار کرد: وزارت نفت ١٠ قلم کالای ضروری را برای داخلی سازی اعلام نیاز کرده اما در کنار آن کالاهای دیگری نیز به داخلی سازی نیاز دارد.