:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲

کاهش بازدهی در تالار شیشه‌ای

شاخص بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته با 107 واحد افت در مرز 63 هزار واحد متوقف شد.
کد خبر: ۵۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
2222[1]-2.jpg

خبر اقتصادی - بورس تهران با آغاز روند ریزشی خود از 15 فروردین ماه تاکنون میانگین بازدهی سهامداران را از 13 درصد به 3 درصد کاهش داد و موجی از بی اعتمادی را در بین سهامداران ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، با آغاز مجدد کاهش قیمت ها، تقاضا در بازار سرمایه افت کرد و اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی در روند بورس تغییری ایجاد نکرد به طوری که علی رغم کاهش 2 درصدی نرخ سود سپرده بانکی و انتشار اخبار مثبت سیاسی، بازار سرمایه بدون توجه به این اخبار در مسیر نزولی حرکت می‌کند.

در معاملات امروز شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، ملی مس، غدیر و فولاد موجب ریزش شاخص بورس شدند و در مقابل شرکتهایی همچون مبین و تاپیکو از ریزش بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

به این ترتیب امروز هم بیشترین تقاضای بازار به شرکت تازه وارد مبین اختصاص پیدا کرد و شرکت‌های پتروشیمی خارک و توسعه معادن روی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند در مقابل سایپا دیزل، نفت پارس و پتروشیمی فناوران بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین 547 میلیون سهم به ارزش 183 میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 288 هزار میلیارد تومان افت کرد.