:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

ایجاد اشتغال پایدار با توسعه صنایع دستی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران توسعه صنایع دستی را در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و افزایش تولید ناخالص ملی موثر خواند.
کد خبر: ۵۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
تهیه خبر/عکاس سهیل رحمانی خانقاهی
خبر اقتصادی - حمیدرضا خانپور اظهار کرد: ارزش افزوده بالا و نیاز به سرمایه اندک از ویژگی‌های خاص صنایع دستی است و تأمین مواد اولیه مصرفی، برخورداری از ابزار کار ساده و بازار فروش محصولات علاوه بر افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش درآمد سرانه به توسعه صادرات کشور کمک می کند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر افزایش مشارکت اقتصادی بانوان و جوانان گفت: صنایع دستی با ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و کسب درآمد ارز خارجی تاثیر بسزایی در اقتصاد ملی و اقتصاد بدون نفت دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب جایگزین صنایع دستی خارجی شود که روانه بازارهای داخلی شده و نماینده فرهنگ محلی و سنتی ما نیستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه با تاکید بر ارائه راهکارهای توسعه مهارت آموزی در میان جوانان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌ آموزشهای مهارتی نرخ بیکاری کشور را کاهش داده و موجب رشد و رونق اقتصادی می‌شود.

به گفته خانپور مهارت آموزی و تعامل با بخش خصوصی یکی از راهکارهای تحقق اقتصادی پویا است و در سایه آموزشهای مهارتی بسیاری از صنایع و بنگاهها به بهره‌وری بالایی دست می‌یابند.

وی در پایان ارتباط کارآموزی و اشتغال در قطب مهارت‌آموزی کشور را متقابل عنوان کرد و گفت: رشته‌های دارای ارزش افزوده را که بر تولید و اقتصاد و اشتغال مولد و پایدار تأثیرگذارند در دستور کار برنامه‌های خود در سال جاری قرار خواهیم داد.