:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
عضو کمیسیون اقتصادی:

مجلس با جدیت موضوع پرداخت یارانه به تولید را دنبال کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس و کمیسیون اقتصادی بر اساس وظایف قانونی خود بند بند قانون بودجه 94 را در مسیر اجرا پیگیری می‌کنند و بر این اساس با جدیت موضوع پرداخت یارانه تولید را نیز دنبال خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
14-351.jpg

خبر اقتصادی - محمدسعید اربابی با اشاره به تاکید قانون بر توجه به صنعت، گفت: طبق قانون هدفمندی و قانون بودجه دولت موظف است منابعی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد و قطعا این موضوع باید شکل اجرایی به خود بگیرد؛ چرا که مر قانون بر آن تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هنوز گزارشی در مورد اعطای تسهیلات در قالب یارانه تولید به بخش صنعت به مجلس ارائه نشده است و با گذشت دو ماه از سال هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است. البته باید توجه داشت دولت هنوز درگیر بودجه 93 و ساماندهی وضع اقتصاد و همچنین به ثمر رساندن طرح‌های عمرانی باقیمانده از سال‌های قبل است و نمی‌توان گفت که از برنامه عقب هستیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مسیر تحقق یارانه تولید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز باید همکاری بیشتری داشته باشد چرا که به نوعی بار اجرایی این بخش از قانون بر عهده این سازمان است، اما آنچه که به نظر می‌آید دولت قصد انجام چنین کاری را دارد و وزیر صنعت نیز بارها بر این نکته تاکید داشته‌اند، اما ممکن است کمی با تاخیر اتفاق بیفتد.

وی در پایان تصریح کرد: اقتصاد در کشور نیازمند یک توجه جدی است و تولید به عنوان یک موتور محرک توسعه اقتصادی نیازمند کمک و همراهی است و همین الان بخش‌های تولیدی موجود ما به طور متوسط با پنجاه درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و اگر بتوانیم صرف نظر از ایجاد واحدهای تولیدی جدید همین ظرفیت‌ها را به 90 درصد یا بیش از این برسانیم بسیاری از بار بیکاری ما سبک می‌شود و عرصه اقتصاد کمی نفس می‌کشد.