:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

طلا در بازار جهانی تحت تاثیر ضعف دلار و آمار اقتصادی نامطلوبی که احتمال عدم افزایش نرخ های بهره در آینده نزدیک را تقویت کرده اند، روز جاری برای سومین روز معامله متوالی صعود کرد.
کد خبر: ۵۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
1428315518278_309.jpg

خبر اقتصادی - قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه سنگاپور 1193 دلار بود. این فلز زرد در ساعات پایانی معاملات روز گذشته به 1199 دلار صعود کرده بود.

به گزارش ایسنا، در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.2 درصد افزایش یافت و به 1195 دلار رسید.

دلار پس از انتشار آمار مایوس کننده تجارت آمریکا برای مارس که تصویر اقتصادی تیره‌تری از سه ماهه اول سال 2015 را ترسیم کرد، تحت فشار قرار گرفت.

این آمار نشان داد کسری تجارت آمریکا 43.1 درصد جهش یافت و به 51.4 میلیارد دلار در مارس رسید که بزرگترین رقم از اکتبر سال 2008 بود. اما آمار دیگر نشان داد فعالیت بخش خدمات در آوریل به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اقتصادی نه چندان مطلوب به این احتمال که بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاستگذاری بعدی که در ژوئن برگزار می‌شود، نرخ های بهره را افزایش نخواهد داد می‌افزاید.

نرخ های بهره بالاتر سرمایه گذاران را به سوی دارایی های دارای بازده مانند اوراق قرضه جلب می‌کند در حالیکه به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه و دارایی که سودی ندارد، لطمه می‌زند.