:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

دولتی بودن اقتصاد مهمترین چالش صنعت بیمه است

مدیرعامل بیمه دانا، دولتی بودن اقتصاد و انحصاری بودن صنعت بیمه را یکی از مهمترین چالش‌های صنعت بیمه عنوان کرد.
کد خبر: ۵۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
Amir Pourmand (3 of 13)-7.jpg

خبر اقتصادی - بیژن صادق در اولین کنفرانس ملی بازاریابی خدمات، پیوند صنعت بیمه با دانشگاه را موجب ایجاد تحولات مثبت و امیدوارکننده برای صنعت بیمه کشور دانست‌.

وی با مرور مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت بیمه در کشور، بزرگترین چالش موجود را دولتی بودن اقتصاد کشور ذکر کرد و افزود‌: انحصاری بودن صنعت بیمه در جامعه امروز که بیش از 50 درصد آن در اختیار بخش دولتی است، صدمات و مشکلات زیادی را برای دست اندرکاران این صنعت بوجود آورده که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و توسعه بیمه‌های خصوصی، این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد‌.

مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به تعادل نداشتن میزان بیمه‌های زندگی و سایر بیمه‌ها، شرایط اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی را موجب عدم کارایی بیمه‌های اتکایی دانست و ابراز امیدواری کرد که با تغییرات مثبت و تصمیماتی که در آینده نزدیک اتخاذ خواهد شد، این مشکلات به نحو مطلوب برطرف شود.

وی همچنین کمبود نیروی متخصص و توسعه نیافتن فرهنگ بیمه را از سایر چالش‌های موجود در صنعت بیمه برشمرد و اظهار کرد: در محاسبه ذخایر فنی صنعت بیمه روش‌های مناسبی وجود ندارد که امیدواریم با تعاریف جدید و راهکارهای تازه، توانایی شرکت‌های بیمه در قبول و مدیریت ریسک بیمه‌ای افزایش یابد.

صادق نقش مجامع دانشگاهی در روند رو به رشد بیمه را بسیار مطلوب و چشمگیر ارزیابی کرد و از دانشگاهیان خواست تعامل مناسب‌تر و همکاری بیشتری با صنعت بیمه داشته باشند.