:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی:

عمر جاده‌های ایران یک‌سوم دنیاست

رییس مرکز تحقیقات راه و شهر سازی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به صنعتی سازی به عنوان توسعه پایدار می نگرند، اما در کشور ما، در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی به این مساله کمتر توجه می شود.
کد خبر: ۵۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
70-21.JPG

خبر اقتصادی - محمد شکرچی زاده، درآیین افتتاحیه دهمین کنگرۀ بین‌المللی مهندسی عمران در دانشگاه تبریز، زلزله خیز بودن کشور مان را یکی دیگر از چالش های ساختمان سازی ذکر کرد و افزود: در چهل سال اخیر 30 درصد زلزله هایی که بالای 10 هزارنفر تلفات داشته اند در ایران اتفاق افتاده که با مطالعه، صنعتی سازی و افزایش نظارت می‌توان این تهدیدات و خسارت را به حداقل رساند.

به گزارش ایسنا، وی، عدم وجود استانداردهای لازم برای مصرف بهینه انرژی را از دیگر معضلات ساختمان سازی عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه هم با آموزش مهندسین، مدیریت درست، مصرف انرژی را هم در مرحله ساخت و نیز در مرحله بهره برداری، کنترل نماییم.

وی، با اشاره به وضعیت نامناسب جاده ها نیز گفت: عمر متوسط جاده ها در کشورهای توسعه یافته حدود 10 الی 15 سال است ولی در کشورمان 5 الی 6 سال است که این امر توجه بیشتر به ساخت جاده های کشور را نشان می دهد و در این کار به هیچ وجه نباید از مصالح نامرغوب استفاده شود.