:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی تاکید کرد:

ارتقای بهره‌وری کشاورزی با راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: شهرک‌های کشاورزی می‌تواند در مسیر آسان‌تری باعث ارتقای بهره‌وری و توسعه بخش کشاورزی شود.
کد خبر: ۵۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
304-12.jpg

خبر اقتصادی - علی یوسفی‌فرد در آئین معارفه مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: شهرک‌های کشاورزی یک شرکت تو بنیاد و جدید است که اواخر سال 1391 بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف شده که این شرکت را در تمام استان‌های کشور راه اندازی کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی در محیط کنترل شده و با یک مدیریت هدفمند در بخش زراعت، دام، شیلات، باغبانی و صنایع کشاورزی خواهند بود.

یوسفی فرد اضافه کرد: علاوه بر طراحی شهرک‌های کشاورزی این شرکت بر مجتمع‌های کشاورزی، در موضوعات دامپروری و گلخانه‌ای نیز نظارت و فعالیت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم گریبانگیر بخش کشاورزی، فقدان آب است که باید چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به ماموریت‌های این شرکت در بخش کشاورزی گفت: یکی از اهداف این شرکت ساماندهی شهرک‌های کشاورزی موجود است که حدود 60 شهرک است.

یوسفی فرد احداث زیر ساخت اداره امور شهرک‌ها و نظارت بر آن‌ها را از دیگر ماموریت‌های این شرکت دانست و تصریح کرد: استفاده از پتانسیل‌های موجود استان برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در جهت بهره وری بهتر از منابع است.

وی گفت: طی یکسال گذشته فعالیت ما روی زیر ساخت و نرم افزاری این شهرک‌ها بوده که برنامه ریزی و اصلاحات لازم انجام شده است.