:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

آخرین جزئیات تجارت ترجیحی ایران و تونس

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تعرفه ترجیحی میان دو کشور گفت: تجارت ترجیحی میان دو کشور باید تسریع شود. بر این اساس قرار شد لیست نهایی اقلام تونس به سرعت مورد تأیید ایران قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
1421736540436_456.jpg
خبر اقتصادی - ولی‌ا... افخمی راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در دیدار با سفیر تونس اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعتقاد دارد که در تعامل با کشورهای مختلف باید حجم مبادلات را افزایش دهیم و اگر حجم مبادلات بالا برود، به هدف رسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حجم مبادلات تجاری میان ایران و تونس یادآور شد: سال گذشته حجم تجارت دو کشور 30 میلیون دلار بوده است؛ هرچند این رقم نسبت به سال قبل افزایش یافته اما در قیاس با توان دو کشور بسیار پایین است.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت،‌ رییس این سازمان درباره صادرنشدن مجوز پاویون اختصاصی فرش ایران در نمایشگاه بین‌المللی تونس یادآور شد: با این‌که ایران درخواست پاویون اختصاصی فرش در نمایشگاه بین‌المللی تونس را داشت، متأسفانه مجوزی صادر نشد.

وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهمنامه صنایع دستی میان دو کشور تأکید کرد: این تفاه منامه برای اجرا نیاز به تصویب مجلس تونس دارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که منتظر اعلام آمادگی شرکت سوتی‌کام برای احداث خط مونتاژ در تونس هستیم، ادامه داد: قرار بود شرکت تراکتورسازی ایران با شرکت سوتی‌کام در تونس کارخانه‌ای مشترک احداث کند اما هنوز این شرکت اعلام آمادگی نکرده است. بر اساس اسناد امضاء شده دولت تونس باید اقدامات لازم را انجام می‌داد تا خودروهای ایرانی وارد بازار این کشور شوند.

افخمی راد با اشاره به علاقه‌مند بودن بانک‌های تونسی برای ایجاد روابط کارگزاری با ایران اظهار کرد: منتظر متن نهایی ترتیبات بانکی با امضای رئیس بانک مرکزی تونس هستیم تا به این مهم دست یابیم.

وی در مورد توسعه فهرست اقلام تفاهم نامه تعرفه ترجیحی با تونس تصریح کرد: نیمه اول سال 2015 هیأتی از تونس به ایران می‌آید تا مفاد تفاهم نامه مورد بررسی و امضاء قرار بگیرد.