:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

45 درصد بازار کار جهان در دست زنان

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر کار با بیان اینکه نرخ اشتغال زنان و مردان در بازار کار در حالت تعادل نیست، گفت: 45 درصد بازار کار جهان در اختیار زنان قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
women_rights_11.jpg

خبر اقتصادی - حسن طایی اظهار کرد: در حال حاضر زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند و حضور و مشارکت آنها در جامعه زمینه‌ساز توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پایین بودن نرخ مشارکت زنان در بازار کار ایران، تصریح کرد: متاسفانه نرخ مشارکت زنان در فعالیتهای اقتصادی مطلوب نیست و در سطح جهان نیز نرخ مشارکت آنها کمتر از مردان است به نحوی که در عرصه جهانی مردان 60 تا ۷۰ درصد و زنان ۴۰ تا ۴۵ درصد در بازار کار حضور دارند و این امر نیازمند ایجاد تعادل بین نرخ اشتغال زنان و مردان است.

طایی تصریح کرد: اگر نرخ مشارکت زنان در جامعه افزایش پیدا کند به کاهش نرخ بیکاری آنها منجر می‌شود در آن صورت کاهش آسیبهای اجتماعی را نیز شاهد خواهیم بود.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، اشتغال یکی از محورهای توسعه زنان در جامعه به شمار می‌رود و وزارت کار به عنوان کانون هماهنگی سیاست‌های اقتصادی موثر بر بازار کار درصدد است تا با توانمندسازی بانوان، اشتغال را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

طایی در عین حال با اشاره به بالا بودن تعداد زنان تحصیلکرده در کشور، ابراز امیدواری کرد: حضور پر رنگ زنان تحصیلکرده در حوزه اشتغال، مشارکت حداکثری زنان در فعالیتهای اقتصادی را به دنبال داشته باشد.