:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳

قادری: دولت نسبت به حذف یارانه اقشار پردرآمد اقدام کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دولت توصیه کرد تا نسبت به حذف یارانه اقشار پردرآمد سریعاً اقدام کند و گفت: منابع حاصل از این امر می‌تواند به عنوان کمک یارانه تولید بوده تا تحولی در اقتصاد کشور اتفاق افتد.
کد خبر: ۵۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

خبر اقتصادی - جعفر قادری با بیان این‌که تأخیر در حذف یارانه افراد پردرآمد حتی یک روز هم به صلاح نیست، گفت: تا ‌آنجایی که امکان دارد دولت باید یارانه افراد با درآمد بالا را حذف کند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: به اذعان مسئولان دولت منابعی که از محل افزایش قیمت‌ها و تغییر قیمت‌ها به دست می‌آید پاسخگوی یارانه پرداختی به افراد نیست چه برسد به این‌که بخواهد سهمی برای تولید یا بهداشت و درمان منظور شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: وقتی در این شرایط قرار داریم باید تا جایی که می‌توانیم منابع را به سمت تولید برده و به عنوان کمک یارانه در بخش تولید فعال کنیم تا اشتغال ایجاد شود و بتواند وابستگی به خارج را کم کند.

قادری با اشاره به این‌که شاید بخشی از نگاه دولت به ملاحظاتی در زمینه مسائل سیاسی و انتخاباتی برمی‌گردد، گفت: به هر حال فکر می‌کنم قشرهایی وجود دارند که نیازی به دریافت یارانه ندارند و گرفتن یا نگرفتن یارانه خیلی تغییری در نگاهشان در انتخابات ایجاد نمی‌کند و شاید برای اقشار کم درآمد این نگرانی وجود داشته باشد. لذا قشرهای با درآمد بالا و متوسط هیچ وقت نمی‌آیند باورهای اجتماعی خود را فدای دریافت یا عدم دریافت یارانه کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: به دولت توصیه می‌کنیم که با جرأت و جسارت این کار را انجام داده و اجازه دهد که این منابع به سمت بخش‌هایی که به شدت نیاز دارند به عنوان کمک یارانه تولید و تحول در اقتصاد سوق یابد.

قادری با بیان این‌که هیچ مشکلی در شناسایی اقشار پردرآمد وجود ندارد، گفت: دولت با اطلاعاتی که در اختیار دارد به راحتی می‌تواند از بانک‌ها شناسایی کند و راحت‌تر این‌که اعلام کند اگر کسی می خواهد یارانه بگیرد که به دولت اجازه دهد که بانک‌های اطلاعاتی‌اش دسترسی پیدا کند. طبیعی است در این صورت عده‌ای که نمی‌خواهند اطلاعاتشان توسط دولت دریافت شود اینها از گردونه یارانه بگیران خارج می‌شوند و آنهایی می‌مانند که درآمدشان پایین است و ابایی ندارند که دولت به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کند.

وی افزود: بنابراین اگر دولت اطلاعات را بررسی کند بهانه‌ای برای حذف یارانه اقشار کم درآمدی که این اجازه را داده‌اند پیدا نمی‌کنند. لذا در این شرایط کوتاهی و تعلل توجیهی نخواهد داشت.