:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

خبر خوش برای کشاورزان

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی از افزایش 40 درصدی اعتبار صندوق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تسهیلات خوبی را برای کشاورزان در نظر گرفته ایم.
کد خبر: ۵۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
1414230845141_hemmat khahi-8.jpg

خبر اقتصادی - سیدعبدالکریم رضوی میزان سرمایه صندوق را 854 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون 270 میلیارد تومان سرمایه صندوق افزایش یافته که این موضوع بیانگر افزایش 40 درصدی سرمایه صندوق است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ صندوق در سراسر کشور فعال هستند، گفت: استان خوزستان بیشترین سرمایه را دارد و بعد از آن، استان یزد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی در خصوص تخصیص منابع صندوق اظهار کرد: این منابع به شکل سرمایه در گردش و به عنوان تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تا به حال 3752 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته که امیدواریم این میزان افزایش یابد.

رضوی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را به دلیل گستردگی فعالیت‌ها، شیوه و تنگناهای ناشی از دسترسی به منابع مالی برای تامین نیازها عنوان و اظهار کرد: این موضوع موجب ایجاد مانع در سیر تولید می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی ادامه داد: در سال‌های گذشته که این مشکلات مطرح شد با مطالعه تجربه کشورهای موفق در این عرصه مشخص شد که با تشکیل ساختارهای مالی و پولی توسط کشاورزان و بهره‌برداران بخش مهمی از مشکلات برطرف می‌شود و چون سهام‌داران این مراکز مالی خود کشاورزان بوده‌اند موفقیت‌های بسیار خوبی رقم خورده است.

رضوی با اشاره به فواید این صندوق گفت: با تشکیل صندوق‌های حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و در زمان ادغام وزارتخانه‌های کشاورزی و جهاد سازندگی بخشی از اموال مازاد در قالب ماده ۱۲ فروخته شد تا اعتبار این صندوق‌ها تامین شود و یک سیستم بانکی و پولی غیردولتی شکل گرفت که امروز به صورت مستقل می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.