:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

کره جنوبی تجارت با ایران را گسترش می‌دهد

وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد این کشور به منظور احیای روابط تجاری دو جانبه ای که با تحریم‌های بین المللی محدود شده اند، قصد دارد تجارت خدمات با ایران را از ماه مه گسترش دهد.
کد خبر: ۵۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
1419329985767_images1.jpg

خبر اقتصادی - این اقدام به شرکت‌های کره ای اجازه می‌دهد به تجارت مربوط به خدمات با شرکت‌های ایرانی در زمینه‌هایی ماند مشاوره مدیریت، پشتیبانی حقوقی و حسابداری، مهندسی، طراحی سیستم‌های رایانه ای، گردشگری و حقوق مالکیت معنوی بپردازند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام وزارت دارایی این کشور نوشت: پس از تحریم‌هایی که در سال 2013 بر سر برنامه هسته ای ایران اجرا شدند، سئول با مبادلات دولتی در بخش خدمات از مارس 2014 به بعد موافقت کرد اما این اقدام تنها به امضای دو قرارداد به ارزش 30 میلیون دلار محدود شد.

ولی با گذشت زمان و اطمینان فزاینده دولت درباره امکان کنترل همه مبادلات، سئول تصمیم گرفته است ممنوعیت مبادلات شرکت به شرکت را بردارد.

با اینهمه این مقام اظهار کرد: در حال حاضر تنها شرکت‌هایی که پیش از این معاملات تجاری با ایران داشتند می‌توانند قراردادهای جدید امضا کنند. قراردادهای مربوط به ساخت و ساز که ممکن است تحریم‌ها را نقض کند، اجازه داده نمی‌شوند.

وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرده این اقدام راه را برای شرکت‌های کره ای برای فراهم کردن خدمات در بخش‌های ساخت و ساز، ارتباطات، پزشکی و خودرو بمحض برداشته شدن تحریم‌ها هموار می‌کند.