:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
همزمان با سفر رئیس جمهور انجام شد

آغاز بهره‌برداری از 11 هزار واحد مسکن مهر در استان فارس

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس و با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، بهره‌برداری از 11 هزار و 356 واحد مسکن مهر در این استان، آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
26428.jpg

خبر اقتصادی - قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر در استان فارس که در شهرستان مرودشت برگزار شد، گفت: قانون دولت را مکلف کرده که زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم کند.

مهرآبادی افزود: در دولت‌های گذشته بحث واگذاری زمین تا ساخت مسکن‌های حمایتی، مشارکتی، اجاره به شرط تملیک و در نهایت مسکن مهر مورد توجه قرار داشت و تاکنون 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری احداث شده است که بیش از 50 درصد از این واحدها در طرح مسکن مهر قرار دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تلاش کسانی که در طرح عظیم مسکن مهر حضور داشتند توانستیم بالغ بر یک میلیون و 480 هزار واحد را به بهره برداری برسانیم و استان فارس توانست یکی از استان‌های موفق باشد.

وی همچنین به اتمام 90 درصد پروژه های مسکن مهر تا پایان سال 94 اشاره و اضافه کرد: در این دولت 480 هزار واحد مسکن تحویل شده و حدود 260 هزار واحد نیز آماده افتتاح است که به دلیل فراهم نبودن خدمات زیربنایی امکان تحویل آنها نیست.

مهرآبادی با ابراز امیدواری در خصوص همکاری سایر دستگاه‌ها برای فراهم شدن بستر بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر، تاکید کرد: ما به این اصل پایبندیم که هدف خدمت به مردم،حل مشکلات آنان است اگر چه شرایط حساس و دشوار باشد.

مدیر مسکن و ساختمان فارس نیز در این مراسم گفت: از مجموع 112 هزار واحد مسکن مهر استان فارس تاکنون عملیات ساخت 85 هزار واحد به پایان رسیده و این واحدها به صاحبان آن تحویل شده است.

ابراهیم بهاروند ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال تعداد واحدهای ساخته شده مسکن مهر در استان فارس به 100 هزار واحد برسد.

او همچنین گفت: از مجموع 11 هزار و 356 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده، 7 هزار و 441 واحد مربوط به راه و شهرسازی فارس، 1 هزار و 500 واحد بنیاد مسکن،107 واحد بافت فرسوده، یک هزار و 113 واحد راه و شهرسازی لارستان و یک هزار و 195 واحد مسکن مهر شهر صدرا است.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های تفاهم سه جانبه، تعاونی 5 ساله و 99 ساله و همچنین مسکن مهر خود مالکی ساخته شده و با وجود مشکلات فراوان، استان فارس یکی از پیشروترین استان‌ها در ساخت مسکن مهر است که نتیجه همدلی همکاران ما در راه و شهرسازی فارس و دیگر دستگاه‌ها است.