:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

راه برخورد با آلایندگی صنایع اطراف تهران تعطیلی آنها نیست

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح بحث تعطیلی برخی از معادن اطراف تهران به منظور بهبود وضعیت هوا، راه برخورد با آلایندگی صنایع اطراف تهران را تعطیلی آنها ندانست.
کد خبر: ۵۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
hoseyni sadr.jpg
خبر اقتصادی - موید حسینی صدر گفت: در حالی که کشور در شرایط فوق‌العاده بدی از نظر تولید و اشتغال به سر می‌برد، تعطیلی صنایع آلاینده نیز موجب وخیم‌تر شدن شرایط زندگی مردم می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: این که رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر تهران به جای تجهیز کارخانجات شن و ماسه و نوسازی این صنعت و مجهز کردن برخی کارخانجات، صحبت از تعطیلی آنها می‌کند آن هم به بهانه رفع آلودگی شهر تهران اصلا قابل قبول نیست.

حسینی صدر تاکید کرد: نباید با صدور حکم تعطیلی، صورت مساله را پاک کرد، آیا اولین گزینه برای مهار آلودگی هوای تهران تعطیلی اشتغال و تولید کشور است.

وی با اشاره به پیش‌بینی قانون بودجه 94 برای نوسازی صنایع آلاینده گفت: مجلس در قانون بودجه منابع خوبی را برای نوسازی صنایع در نظر گرفته است، بهتر است اعضای شورای شهر تهران، صنایع آلاینده را به وزارت صنعت و معدن وتجارت معرفی کند تا این وزارت‌خانه از هر منبع و با هر ساز و کاری نسبت به رفع آلایندگی این کارخانجات اقدام کند.

وی از تداوم کار کارخانجات خودروسازی فولکس واگن و ایرباس در مرکز شهر هامبورگ آلمان در جوار منازل مسکونی به عنوان نمونه‌ای از نحوه‌ی مدیریت دولت آلمان و مهار آلودگی این کارخانجات با تجهیز و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این دو کارخانه بزرگ صنعتی به عنوان الگو برای مدیران صنعتی و شهری کشور یاد کرد.