:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

فرسودگی یک سوم شبکه آب روستاهای خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌شمالی گفت: 4500 کیلومتر شبکه خطوط و انتقال آب روستایی در استان وجود دارد که یک سوم از این تعداد فرسوده‌اند.
کد خبر: ۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
1420449099201_13844.jpg

خبر اقتصادی - حمید روشن روان افزود: قسمتهای فرسوده شبکه بیش از 30 سال عمر دارند. 1000 کیلومتر از این خطوط و شبکه‌ها باید تعویض شوند که به اعتباری حدود 880 میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری به 100 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود، یادآور شد: طی سال گذشته به 148 روستای استان با تانکر آبرسانی شد.

روشن روان با اشاره به بارندگی‌های خوب در سال جاری اظهار کرد: بارش‌های صورت گرفته، کاهش آب‌های زیرزمینی، قناتها و چاه‌ها را جبران نمی‌کند و باید روستاییان در مصرف آب صرفه جویی‌های لازم را انجام دهند. پراکندگی روستاها یکی از مشکلات این شرکت است. در بیش از 800 تا 900 روستا آبرسانی با لوله‌گذاری‌های طولانی انجام شده است.

وی، تعداد چاه‌های موجود برای تامین آب شرب روستاییان را 452 حلقه بیان کرد و ادامه داد: طی سال گذشته 16 حلقه چاه جدید حفر شده است که از این تعداد 9 حلقه در سال گذشته تجهیز شده و وارد مدار شده است و هفت حلقه چاه نیز در سال جاری تجهیز خواهد شد.