:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱

تقاضای میلیاردی برای یک تازه وارد

سهام پتروشیمی مبین که به عنوان سومین عرضه اولیه بازار سهام روز گذشته وارد بورس شد، به دلیل کشف قیمت مناسب در اولین روز پس از عرضه با هجوم خریداران مواجه شد و صف خرید یک میلیاردی را در اولین روز حضور در بازار تجربه کرد.
کد خبر: ۵۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
126[1].jpg

خبر اقتصادی - سهام پتروشیمی مبین که روز گذشته بعد از عرضه سیمان خوزستان به عنوان دومین عرضه اولیه بورس و سومین عرضه اولیه بازار سهام عرضه شده بود،به دلیل کشف قیمت مناسب و رضایت فعالان بازار از قیمت کشف شده، امروز با استقبال پر شور متقاضیان خرید مواجه شد و صف خرید بیش از یک میلیاردی را تجربه کرد و اولین صف خرید پر حجم عرضه های اولیه را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، این سهم که در جو منفی بورس و نارضایتی سهامداران از دو عرضه اولیه قبلی صورت گرفته بود، به دلیل کشف قیمت مورد نظر خریداران در روز اول و حمایت سهامدار عمده ، عرضه موفقی لقب گرفت و تمام 5 درصد آن در کمتر از یک ثانیه به فروش رفت.

قیمت مناسب این سهم در کنار افت قیمت اکثر شرکتهای بورسی موجب شد تا در معاملات امروز، سهامداران به خریداری این سهم هجوم برده و از این بازار منفی اندک سودی را نصیب خود کنند.به این ترتیب در دقایق ابتدایی معاملات امروز قیمت هر سهم این شرکت رشد 4 درصدی را تجربه کرد و با رسیدن به قیمت 301 تومانی از صف خرید یک میلیاردی برخوردار شد.

در حالی حقیقی ها در خریداری این سهم مشارکت 100 درصدی دارند که طبق گفته مسئولان بورس، سهامدار عمده تعهد کرده است تا در صورت مناسب بودن شرایط و کشش بازار 3 درصد دیگر از سهام این شرکت را در در بورس عرضه کند بنابراین با توجه به وجود تقاضای شدید برای این سهم انتظار می رود که سهامداران عمده نسبت به عرضه مابقی سهم در روزهای آینده اقدام کند.

به گزارش ایسنا، در معاملات روز گذشته 7 درصد این شرکت 1425 میلیارد تومانی که متعلق به هلدینگ خلیج فارس است به قیمت 290 تومان در بورس کشف شد و 4100 میلیارد تومان به ارزش بازار اضافه کرد.با حضور شرکت پتروشیمی مبین تعداد شرکت‌های بورسی به 316 شرکت رسید و تعداد صنایع بورس به 38 صنعت افزایش پیدا کرد.