:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

خالد الفلاح رئیس آرامکو، وزیر بهداشت عربستان شد

پادشاه عربستان امروز (چهارشنبه) خالد الفلاح رئیس و مدیرعامل شرکت نفتی آرامکو را به عنوان وزیر بهداشت این کشور منصوب کرد.
کد خبر: ۵۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
1422434957644_s3.reutersmedia.net.jpg

خبر اقتصادی - جانشین خالد الفلاح در سمت مدیرعاملی آرامکو که وی از ژانویه 2009 و پس از 30 سال کار در این شرکت آن را در اختیار داشت، هنوز مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، این جابجایی بخشی از ترمیم کابینه بزرگ در عربستان است که در راستای آن همچنین محمد بن نایف وزیر کشور عربستان به عنوان ولیعهد جدید این کشور منصوب و جایگزین شاهزاده مقرن برادر ناتنی پادشاه شد.

ریاست آرامکو پیشتر در اختیار علی النعیمی وزیر نفت عربستان بود که خود سابقا مدیرعامل این شرکت بود. النعیمی در جریان این ترمیم کابینه در سمت وزیر نفت که طی 20 سال گذشته آن را در اختیار داشته ابقا شده است. الفلاح از مدتها قبل به عنوان جانشین احتمالی النعیمی در وزارت نفت محسوب می‌شد.

خالد الفلاح واحد‌های تجاری جدیدی را در شرکت آرامکو ایجاد کرده و قصد داشت تمرکز این شرکت را از تولید نفت خام به تولید گاز، مواد شیمیایی، فرآورده‌های پالایش شده و همچنین انرژی‌های تجدید‌پذیر سوق دهد.

گزارش سالانه آرامکو قرار است این هفته منتشر شود که دستاورد‌های این شرکت طی سال گذشته را نشان می‌دهد.

وزیر بهداشت سمت مهمی در عربستان به حساب می‌آید. این کشور در سال 2012 مقررات پیشگیرانه سختی را علیه شیوع بیماری "مرس" که در این کشور گشترش پیدا کرد و جان صدها تن را گرفت، اتخاذ کرد.