:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
ستاری مطرح کرد:

خودروسازان داخلی وارد چرخه نوآوری و فناوری شوند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از ایران خوردو با بیان اینکه بهره گیری از نوآوری و فناوری در صنایع بزرگ کشور ازجمله صنعت خودروسازی ضروری است از خودروسان داخلی خواست تا وارد چرخه نوآوری و فناوری شوند.
کد خبر: ۵۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

خبر اقتصادی - دکتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از بخش های مختلف گروه صنعتی ایران خودرو، بر حضور شرکت های بزرگ درعرصه اقتصاد دانش بنیان و ورود به چرخه نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: تا کارخانه ساز وصنعت ساز نشویم، نمی توانیم کمبودهای اساسی کشور را در زمینه صنایع گوناگون رفع کنیم.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشورمی تواند زمینه ساز ارتباط و تعامل پژوهش و صنعت را فراهم کرده و از نوآوری پژوهشگران و دانشگاهیان در نوآوری بهره ببرد، افزود: خودروسازی یکی از مهم ترین حوزه های صنعتی خوانده می شود که دارای ظرفیت بسیار خوبی برای ورود نوآوری و فناوری صنعت ساز ایرانی است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از نوآوری و فناوری در صنایع بزرگ کشور ازجمله صنعت خودروسازی عنوان کرد: متاسفانه طی سال های گذشته به دنبال تولید صنعت نبوده ایم و به علت فرهنگ قالب نفتی، هر صنعتی که به آن نیاز داشته ایم را خریداری کرده ایم.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که تا کارخانه ساز و صنعت ساز نشویم، نمی توانیم کمبودهای اساسی کشور را در زمینه صنایع گوناگون رفع کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، هدف از این بازدید را ایجاد زمینه ای برای ورود این صنعت بزرگ به حوزه اقتصاد دانش بنیان از راه فناوری و نوآوری شرکت های دانش بنیان کوچک عنوان کرد و افزود: معاونت علمی و فناوری بستری است که زیرساخت های لازم را با ایجاد ارتباط ها و زمینه های مناسب برای تولید محصولات نوآورانه و فناورانه مبتنی بر استانداردها در فضای اقتصاد دانش بنیان فراهم می کند.

وی در ادامه به ایجاد مراکز نوآوری و کمپ های استارتاپ در مراکز دانشگاهی توسط شرکت های بزرگ تاکید کرد و افزود: نوآوری در شرکت های کوچک شکل می گیرد و بازاری که در اختیار شرکت های بزرگ قرار دارد با بهره گیری از نوآوری این شرکت ها به رونق و توسعه اقتصادی منتهی می شود.

ستاری ضمن تاکید بر تعامل و استفاده شرکت های بزرگ از خلاقیت و نوآوری جوانان، بر کارآمدی پژوهشگاه ها در حل موضوعات بزرگ کشور ازجمله صنعت تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تاسیس و ایجاد مراکز نوآوری، زمینه ورود شرکت های بزرگ به اقتصاد دانش بنیان بر مبنای خلاقیت و نوآوری بیش از پیش فراهم شود.

ارتقاء کسب و کار و کمیت و کیفیت بازار پرجاذبه صنعت خودرو بر مبنای فناوری، گسترش و تنوع بخشی محصولات با بهره گیری از فناوری های روز با رویکرد صادرات محور، مهم ترین موضوعاتی بودند که طی این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

سالن های اصلی پرس، بدنه سازی، موتور سازی، رنگ، مونتاژ نهایی و همچنین مرکز تحقیقات ایران خودرو، مهم ترین بخش های بازدید شده توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور و همراهان آن است.