:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
سفیر اسپانیا در تهران‌:

اسپانیا می‌خواهد شریک تجاری ایران شود

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با سفیر اسپانیا در تهران دیدار کرد.
کد خبر: ۵۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
1430123346941_news-940202.jpg
خبر اقتصادی - در این دیدار پدرو ویینا، سفیر اسپانیا در تهران گفت: در نظر داریم با پایان تحریم‌های ایران، وقت را از دست نداده و از فرصت‌های بزرگی که به دست می‌آید استفاده کنیم؛ اسپانیا تاکنون شریک تجاری بزرگی برای ایران نبود، اما امیدواریم بتوانیم مثل آلمان و فرانسه جایگاه ویژه‌ای در ارتباطات مختلف با ایران بدست آوریم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز گفت‌: با توجه به نقش مهم واساسی این بانک در تامین مالی پروژه های زیر بنایی کشو‌ر‌، این بانک پس از دوره تحریم می‌تواند شریک مناسب و مطمئنی برای بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

علی اشرف افخمی با اشاره به اهداف بانک صنعت و معدن اظهار کرد: حمایت از صنایع شیمیایی، نفت، انرژی، فولاد و سیمان و همچنین تامین مالی زیر‎‌ساخت‌های صنایع مختلف مثل صنایع هوانوردی از جمله فعالیت‌های عمده بانک صنعت و معدن است.

وی با اشاره به فعالیت ٧٠ شعبه بانک در سراسر استانهای کشور و همچنین دو شعبه در زمینه بانکداری بنگاهی و سرمایه‌گذاری ادامه داد: بانک صنعت و معدن در بسیاری از صنایع وارد شده است که از آن جمله می توان به بیش از ٦٠ درصد از کارخانه‌های سیمان یعنی ١٦ واحد تولید این محصول‌، ٨٠ درصد از کارخانجات کاشی، ٣٠ درصد از کارخانجات دارویی در سطح کشور اشاره کرد.

افخمی افزود: در صنایع پتروشیمی نیز در فرآورده‌های متانول و اتیلن در عسلویه فعال بودیم که به عنوان مثال تنها در یک پروژه اتیلن سرمایه گذاری بالغ بر ٤٥ میلیون یورو صورت گرفته است. در صنایع فولادی هم فعالیت زیادی داشتیم که بیش از 2.2 میلیارد یورو توسط بانک صنعت و معدن در این صنعت گشایش شده است. در این خصوص می توان از صنایع زیرساختی نیز نام برد که صنایع ریلی بیشترین سهم را در آن میان داراست.

وی در خصوص تحریم‌های بانکی گفت: به دلیل تحریم‌های بین‌المللی بانکی نمی‌توانیم از منابع خارجی در ایران جهت تامین مالی استفاده کنیم و در همین راستا مذاکراتی را با بانک‌های خارجی آغازکرده‌ایم و ارتباطات خوبی با آنها داشتیم، اما همچنین منتظر لغو تحریم ها‌ هستیم.

افخمی با اشاره به جایگاه ویژه اسپانیا در اقتصاد جهان گفت‌: امیدواریم با لغو تحریم‌ها در روز ٣٠ ژوئن بانک‌ها و شرکت های اسپانیایی و اروپایی به ایران بازگردند.