:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
رییس سازمان ملی استاندارد:

امسال هیچ کالا و خدماتی بدون استاندارد عرضه نمی‌شود

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امسال سیاست بر این است که هیچ کالا و خدماتی عرضه نشود مگر اینکه قبل از آن استاندارد داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
1414481232568_101.jpg
خبر اقتصادی - نیره پیروزبخت در جلسه شورای استاندارد استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل صادراتی در استان ایلام به‌ویژه در مرز بین‌المللی مهران، استاندارد محصولات است که در این راستا باید با عراق شراکت مستقیم و همکاری مناسب داشته باشیم و نباید از بازار بکر عراق غافل شویم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه باید مراقب جایگاه و شأن صادرات کالاهای خودمان در بازار عراق باشیم، افزود: سازمان ملی استاندارد حاکمیتی، نظارتی و فرابخشی است و رخداد بزرگی که در این سازمان بعد از 9 سال اتفاق افتاد تشکیل شورای عالی استاندارد در اسفندماه سال گذشته بود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: بعد از 9 سال این شورا دوباره احیا شد و البته مصوبات خوبی هم داشت و نباید فراموش کرد که حیثیت جمهوری اسلامی در عرصه‌های تجارتی و صنعتی به استاندارد وابسته است و در همین راستا وظیفه نظارتی خود را گسترده‌تر اعمال کرده‌ایم.

پیروزبخت با اشاره به اینکه رویکرد کاری استاندارد از سال گذشته تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی مربوط است و سیاست‌های ما در دولت تدبیر و امید پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه است.

وی تصریح کرد: 800 قلم کالا در ایران مشمول استاندارد اجباری هستند و 1600 ردیف برای واردات وجود دارد که رویکرد ما به‌ سوی استانداردهای بین‌المللی است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: اعمال نظارت بر تولیدکننده و مصرف‌کننده برای پیاده کردن نظام استاندارد یکپارچه در دستور کار قرار دارد و در همین راستا تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید دفتر استانداردسازی داشته باشند و رابط استاندارد در ادارات نیز تعیین شود.

پیروزبخت با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد جزو اولین دستگاه‌هایی بود که سیاست‌های ابلاغی اصل 44 را در دستور کار قرار داد، ادامه داد: 3000 نفر کارکنان سازمان استاندارد در سطح کشور فعالیت دارند که حدود 100 هزار نفر نیز در بخش خصوصی با ما همکاری می‌کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: در سال جاری در فاز ایمنی غذایی نیز وارد کار اجرایی شده‌ایم که باید استاندارد، اصالت و ایمنی رعایت شود.

وی اظهار کرد: ایجاد آزمایشگاه تخصصی مجهز استاندارد در مرز مهران پیگیری می شود، چرا که در حال حاضر آمریکایی‌ها در مرز افغانستان آزمایشگاه مجهز استاندارد را برای این کشور احداث کرده‌اند.