:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

شرکت بازرگانی دولتی: نرخ خرید تضمینی گندم کاهش نیافته است

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: گندم‌های تولیدی کشاورزان بر اساس نرخ مصوب 1155 تومانی برای گندم‌های معمولی و 1188 تومانی برای گندم‌های دروم در حال خرید تضمینی از سوی این شرکت است و تاکنون بیش از 300 هزار تن گندم به ارزش 240 میلیارد تومان خریداری شده است.
کد خبر: ۵۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
isna-11-387.jpg

خبر افتصادی - شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره خبر منتشر شده ایسنا مبنی بر "ناراحتی گندمکاران از چیست؟" توضیحاتی ارائه کرد که بدین شرح است:

به گزارش ایسنا، "قیمت خرید تضمینی گندم در شهریور سال گذشته و پیش از آغاز فصل کاشت گندم در کشور تصویب و ابلاغ شد که براساس مصوبه دولت، نرخ پایه خرید تضمینی برای گندم‌های معمولی با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید به ازای هر کیلوگرم 1155 تومان و برای گندم‌های دروم (سخت) با همان میزان افت مفید و غیرمفید 1188 تومان اعلام شد.

از ابتدای فصل برداشت و خرید تضمینی گندم در کشور تاکنون بیش از 300 هزار تن گندم از کشاورزان به قیمت 240 میلیارد تومان خریداری شده که نشان می‌دهد بهای تمامی گندم‌ها براساس قیمت پایه 1155 تومانی برای گندم معمولی و 1188 تومان برای گندم دروم و حتی بالاتر از آن به دلیل پاک بودن گندم‌ها، به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

بنابراین اعلام کاهش قیمت خرید تضمینی گندم غیرواقعی است. به علاوه این‌که افزایش میزان خرید نیز نشان از تمایل بالای کشاورزان نسبت به تحویل گندم خود به مرکز خرید دولتی به واسطه قیمت مناسب خرید دارد".