:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

طلا به مرز 1200 دلار صعود کرد

طلای جهانی در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم گیری درباره افزایش نرخ‌های بهره که باعث نوسان بازار این فلز زرد شده است، به مرز 1200 دلار صعود کرد.
کد خبر: ۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
1421747596098_9999.jpg

خبر اقتصادی - هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه شنبه بازار سنگاپور 1201 دلار معامله شد. معاملات این بازار تا پایان روز گذشته دو درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش در سه ماه گذشته بود و به 1202 دلار رسید.

به گزارش ایسنا، در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن پس از افزایش 2.4 درصدی که روز دوشنبه تجربه کرد، با 0.2 درصد کاهش، به 1201 دلار رسید.

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 1.5 درصد افزایش یافت و به 240.38 یوان در هر گرم (1204 دلار در هر اونس) رسید.

طلا روز دوشنبه با این احتمال که بانک مرکزی آمریکا ممکن است مدت طولانی‌تری برای افزایش نرخ‌های بهره صبر کند، موفق شد صعود کند و در مقابل، دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در هفت هفته گذشته رسید.

افزایش قیمت طلا در روز دوشنبه در حالی روی داد که قیمت این فلز هفته گذشته 2.3 درصد نزول کرده بود.

نرخ‌های بهره بالاتر سرمایه گذاران را به سوی دارایی‌هایی با سود بهتر مانند سهام جلب می‌کند در حالیکه طلا دارایی بدون بازده است و هزینه نگهداری آن در صورت بالا رفتن نرخ‌های بهره افزایش پیدا می‌کند از این رو دورنمای افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت طلا به عنوان کالای سرمایه گذاری لطمه زده است.

پس از انتشار گزارش‌های اقتصادی هفته گذشته که نشان داد سفارش برای تجهیزات تجاری کاهش یافته و خرید خانه بیش از میزان مورد پیش بینی کاهش یافته است، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه اول سال 2015 هستند که بر روند تصمیمات سیاست پولی این کشور تاثیرگذار است.

یک تحلیلگر سرمایه گذاری در شرکت فیلیپ فیوچرز سنگاپور پیش بینی کرد تا پایان نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه، طلا تغییر چشمگیری نخواهد داشت.

اگرچه مقامات بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ‌های بهره در نشست هفته جاری را منتفی اعلام کرده اند اما از احتمال این افزایش در نشست ژوئن خبر داده اند. در صورتیکه این بانک همچنان برای افزایش نرخ‌های بهره دست نگه دارد، قیمت طلا را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد.

در بازارهای فیزیکی تقاضای خرید در پی گران شدن قیمت کاهش یافت و تحلیلگران معتقدند با قرار گرفتن طلا در مرز 1200 دلار، خریداران تمایلی به خرید نخواهند داشت.

ذخایر اس پی دی آر گولدتراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز دوشنبه 0.44 درصد کاهش یافت و به 739.07 تن رسید.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 16.3781 دلار رسید. قیمت این فلز روز دوشنبه 4.3 درصد افزایش داشت.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 1144 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.2 درصد کاهش، 777 دلار بود.