:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
مدیرعامل شرکت بورس خبر داد:

عرضه 3 درصدی پتروشیمی مبین از فردا، تعداد صنایع بورسی افزایش یافت

مدیرعامل شرکت بورس از افزایش تعداد صنایع بورسی با عرضه اولیه پتروشیمی مبین خبر داد و گفت: سه درصد از سهام این شرکت از فردا براساس کشش بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
617[1].jpg

خبر اقتصادی - حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس در حاشیه سومین عرضه اولیه بازار سرمایه گفت: پتروشیمی مبین دومین عرضه اولیه بورس بعد از سیمان خوزستان بود که در مجموع پنج درصد از سهام این شرکت به صورت عمومی عرضه شده و دو درصد به کارگران این شرکت تعلق گرفت.

به گزارش ایسنا، وی از ادامه عرضه این شرکت در روزهای آینده خبر داد و گفت: طبق تعهد سهامدار عمده سه درصد از سهام آن از فردا طبق کشش بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که هر سهم این شرکت به قیمت 290 تومان کشف شد، عنوان کرد: سرمایه این شرکت 1425 میلیارد تومان بوده و ارزش کل کشور 4100 میلیارد تومان است. بنابراین با عرضه این شرکت ارزش بازار سرمایه به میزان 4100 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گفته قالیباف اصل با حضور شرکت پتروشیمی مبین تعداد شرکت‌های بورسی به 316 شرکت رسید و تعداد صنایع به 38 صنعت می‌رسد، زیرا این شرکت جزو صنایع جدید بوده و تاکنون در بورس حضور نداشته است و با عرضه این شرکت صنعت جدیدی به صنایع بورس اضافه شد.

مدیر عامل شرکت بورس عرضه اولیه پتروشیمی مبین را موفقیت‌آمیز دانست و خاطر نشان کرد: در این عرضه بلافاصله سهام عرضه شده جذب بازار شد و به همین علت عرضه پتروشیمی مبین موفقیت‌آمیز بود.

وی گفت: عرضه سهام سایر شرکت‌ها نیز در برنامه شرکت بورس قرار داشته و در صورت آماده بودن شرکت‌ها اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

قالیباف اصل در خصوص انتقاد از عرضه‌های اولیه با توجه به شرایط منفی بورس به ایسنا گفت: در حال حاضر کمبود نقدینگی در بازار وجود دارد، اما عرضه‌های اولیه همواره به بازار سرمایه کمک کرده است. به شرط این‌که عرضه با شرایط مناسبی انجام شود لذا امیدواریم عرضه مبین بتواند محرک مناسبی برای بازار سرمایه در روزهای آینده باشد ، زیرا صنعت جدیدی با عرضه این سهم وارد بورس شده است.