:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

افزایش نرخ بلیت شناور‌های مسیر بندرعباس-قشم

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: نرخ بلیت شناور‌های مسافری در مسیر بندرعباس - قشم و بالعکس با 25 درصد افزایش، از 10 هزار تومان به 12 هزار و 500 تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۵۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
1414416015608_isna-9.jpg

خبر اقتصادی - محمد محسنی با بیان اینکه حدود 70 تا 80 درصد سفرهای دریایی در مسیر قشم - بندرعباس صورت می‌گیرد، اظهار کرد: افزایش نرخ بلیت شناور در محور بندرعباس - قشم به دلیل درخواست اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ و نقل دریایی بوده و به تایید استاندار هرمزگان رسیده و سازمان بنادر و دریانوردی در این افزایش نقشی نداشته است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: نرخ پشنهاد شده توسط اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ و نقل دریایی قیمت 20 تا 25 هزار تومان برای مسیر قشم - بندر‌عباس بوده که در نهایت مبلغ 12 هزار و 500 تومان مورد تایید قرار گرفته است.

محسنی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی مبلغ 12 هزار و 500 تومان نرخ کرایه را پایین می‌داند. با توجه به افزایش هزینه‌های شناورها از جمله خریداری، هزینه تعمیر و نگهداری، افزایش نرخ ارز و سوخت، این میزان کرایه پایین است. با وجود افزایش 25 درصدی نرخ بلیت همچنان قیمت‌ها در این عرصه واقعی نشده است.

وی با بیان اینکه مسیر بندرعباس - هرمز افزایش قیمت نداشته است، افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت به جزایر به ویژه جزایر توسعه نیافته، در محور ترددی بندرعباس - هرمز هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود نداشته است.