:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
این طرح در کشور اجرا می‌شود

اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح "اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک" در کشور اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

خبر اقتصادی - غلامحسین حسینی‌نیا در آیین تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان کرمانشاه، ایجاد اشتغال و رونق تولید را مهمترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: طرحی با عنوان "اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک" در نظر گرفته شده که هدف آن استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همه نقاط کشور است تا شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از کاهش 20 درصدی اختلافات کارگری و کارفرمایی طی سال گذشته در کشور خبر داد.

حسینی نیا افزود: سال گذشته 380 هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در کشور صورت گرفته که بررسی ایمنی و سلامت کارگران در اولویت بازدیدها بوده‌ است.

وی با اشاره به تشکیل 13 هزار کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های کشور، افزود: در همین مدت 230 خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی با 50 تا 500 نفر جمعیت کشور ایجاد شده ‌است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود 1285 تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور خبر داد و عنوان کرد: با تعامل خوبی که بین این تشکل‌ها وجود دارد شاهد کاهش 20 درصدی اختلافات جامعه کارگری و کارفرمایی در سال گشذته بودیم که امیدواریم روزی میزان این اختلافات به صفر برسد.

حسینی‌نیا درباره برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که برای جامعه کارگری در سال گذشته در نظر گرفته شده، تصریح کرد: برگزاری 1000 اردوی کارآفرینی، چاپ 150 هزار نسخه کتاب، برگزاری 1070 مسابقه ورزشی و ... از جمله این اقدامات بوده‌ است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره‌وری را یک عامل مهم و موثر در تولید کشور دانست و یادآوری کرد: اکنون تمام دنیا به سمت افزایش بهره‌وری در تولید می‌روند تا بتوان با کمترین هزینه کالای با کیفیت تولید کرد و ما هم برای اینکه توان رقابتی خود را افزایش دهیم باید در این حوزه ورود کنیم.

وی کار بدون تخصص، دانش و مهارت را گمراهی دانست و تاکید کرد: باید با همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای نیروهای کار نیرویی ماهر، توانمند و مجهز به دانش روز کنیم تا چرخ اقتصاد و تولید در کشور بچرخد.

او در ادامه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی دارد که می‌توان با استفاده از آن اشتغال انبوهی برای استان تولید کرد.

حسینی‌نیا با اشاره به وجود مراکز متعدد آموزشی فنی و حرفه‌ای در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه نیز نباید از این حوزه غافل شود، بلکه همواره باید نیروی کار ما دارای شناخت، تخصص و دانش باشد.