:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

باهنر: ثابت شده فساد اقتصادی مانع از حضور فعالان سالم در صحنه‌های اقتصاد است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ثابت شده فساد اقتصادی مانع از حضور فعالان در صحنه‌های اقتصاد است گفت: یکی از وظایف جدی نظام و حاکمیت حل این مشکل در سیستم اقتصادی است.
کد خبر: ۵۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
عکاس/سهیل رحمانی خانقاهی 
خبر اقتصادی - محمدرضا باهنر در جریان رسیدگی به طرح دو فوریت استفساریه قانون پولی و بانکی کشور به عنوان یکی از امضاء کنندگان این طرح اظهار کرد:‌ در رابطه با مسائل مبارزه با مفاسد اقتصادی صحبت‌های زیادی شنیده و مطرح می‌شود و در این روزها هم مسئولین نظام و هم قوای مختلف و هم فعالان اقتصادی بر روی مساله‌ی مفاسد اقتصادی بحث‌های زیادی را دارند و دل نگرانی جدی در رابطه با مساله توسعه و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف وجود دارد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: ثابت شده فساد اقتصادی مانع از حضور فعالان سالم اقتصادی در صحنه‌های اقتصاد است و قاعدتا یکی از وظایف جدی نظام و حاکمیت مساله‌ی حل این مشکل در سیستم اقتصادی می‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که عمدتا گرفتاری به وجود می‌آورد مساله پولی و بانکی است گفت:‌ این روزها فریادها بلند است اما متاسفانه در این قضیه دوغ و دوشاب را با هم می‌سنجند. بعضی ها قوانین را رعایت می‌کنند اما در صحنه ناعادلانه رقابت عقب می‌مانند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین اظهار کرد:‌چند روزی است که دولت و شورای پول و اعتبار در حال تصویب و نهایی کردن نرخ سود بانکی است اما این دل نگرانی وجود دارد که آیا برخی به مصوبات توجه می‌کنند و برخی قصر در می‌روند.

باهنر در ادامه اظهار کرد: بانک مرکزی در سال 93 طرح و پروژه‌های بسیار خوب زیربنایی را طراحی کرده است. برای این که نظارت بر برنامه‌ها و فعالیت‌ها به صورت قانون‌مند داشته باشد و این کار خوب هم جلو رفته اما بعضا یک قوانین یا مسائلی در قانون موجب می‌شود که بانک نتواندبه اهداف اصلی خود دست یابد. لذا با این استفساریه به دنبال این هستیم که بتوانیم نظارت بانک مرکزی را تقویت کنیم.