:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸

تدوین 100 استاندارد شغلی در زمینه‌ی انرژی‌های نو

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تربیت افراد متخصص و ماهر و توسعه فناورانه را از عوامل کلیدی توسعه پایدار دانست.
کد خبر: ۵۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

خبر اقتصادی -  کوروش پرند در مراسم رونمایی از 234 عنوان استاندارد آموزش شغل و شایستگی در حوزه فناوری‌های نوین که امروز در محل وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: براساس سند 1404 جمهوری اسلامی ایران باید برخوردار از دانش پیشرفته و توانا بر تولید علم و فناوری متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی باشد و رتبه‌ی اول اقتصادی علم و فناوری در منطقه را به خود اختصاص بدهد.

به گزارش ایسنا، وی یکی از عوامل کلیدی توسعه پایدار را تربیت افراد متخصص دانست و تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی می‌تواند رمز توانمند‌سازی نیروی انسانی و ثروت‌آفرینی در کشور به ‌شمار آید.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به شناسایی پتانسیل‌ها و ستاد امور فناوری، گیاهان دارویی و طب سنتی اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و ستاد توسعه علوم فناوری داروهای گیاهی و طب سنتی به امضاء رسیده که براساس آن 136 عنوان استاندارد شغلی و شایستگی توسط صاحبنظران تهیه و تایید شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از امضای تفاهم‌نامه با سازمان انرژی‌های نو در زمینه‌ی انرژی‌های تجدید‌پذیر و نو خبر داد و گفت: 100 استاندارد شغلی در این زمینه تهیه و تایید شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری هم با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان به نیروی انسانی ماهر نیاز دارد، اظهار کرد: جوانان پایه اقتصاد دانش بنیان هستند و باید به ایده و فکر آنها توجه کنیم.

سورنا ستاری، در مراسم رونمایی از 234 عنوان شغلی استاندارد شغلی و شایستگی در حوزه انرژی‌های نوین اظهار کرد: بسیاری از جوانان ما بیش از 4، 6 و 12 سال از عمر و زندگی خود را در دانشگاهها تلف می کنند در حالی که پس از فارغ التحصیلی شغلی ندارند.

وی ادامه داد: باید پرسید که در نظام آموزش عالی کشور چه اتفاقی افتاده که نمی توانیم درست آموزش بدهیم.

ستاری با بیان اینکه اقتصادهای دانش بنیان نیازمند ورود نیروهای انسانی ماهر است، تاکید کرد: دولت باید به ایده‌های دانش بنیان تسهیلات بدهد و نباید در تجاری سازی پول بگذارد.

معاون علمی فناوری رییس جمهور گفت: 15 سال قبل اولین شرکت های دنیا، پالایشگاه های نفتی بود و امروز شرکتهای دنیا همانند گوگل، فیسبوک و مایکروسافت هستند از این رو باید به ایده و فکر جوانان خود توجه کنیم.